Besvarat

Surf i Tyskland fungerar inte

  • 2 April 2019
  • 3 svar
  • 1150 visningar

Har inte 3 något samarbete med Tyska operatörer?
För två veckor sedan var jag i Kiel, gick inte att surfa men att ringa. I helgen var jag i Lubeck, gick inte att surfa men att ringa, fick dock ett meddelande om att jag kunde köpa surf, varför ska jag göra det när jag hade massor kvar?? Dåligt....

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 4 April 2019, 09:16

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj @carina_nyg och varmt välkommen till forumet! 🙂

Det ska absolut fungera att surfa när du befinner dig i Tyskland. Jag har själv varit där och använt mitt abonnemang utan problem.

Det kan finnas två olika anledningar till varför det inte fungerar. Det första är att dataroaming i telefonen inte aktiverat. Detta är något du kan aktivera i telefonens inställningar.

Alternativ två är att du har en spärr på ditt mobilabonnemang för data i utlandet sedan tidigare. För att se över detta behöver jag be dig ta kontakt med Tre's kundservice. Du kan smidigt chatta med dom och du hittar det här.
Hej, det fungerade i Danmark utan problem det är väl samma inställning?
Användarnivå 4
Emblem +9
Inom EU/EES så kan du använda ditt abonnemang precis som hemma i Sverige utan att det kostar extra. För att surfa i ett annat land som exempelvis Danmark behöver du bara ha dataroaming igång i din mobil. Jag rekommenderar dig starkt att först sätta igång dataroaming när du anlänt till destinationen och inte innan.

Om man får problem att koppla upp sig utomlands är mitt bästa tips att söka nät manuellt. Det har alltid fungerat för mig. Ibland behöver man kavla upp ärmarna och försöka några gånger men det brukar gå direkt. 👷

Svara