Besvarat

Surfa i Storbrittanien efter brexit?

  • 13 September 2020
  • 5 svar
  • 979 visningar

Hej! 
Har 3Världen i mitt abonnemang. Vet någon om Storbritannien fortfarande kommer att ingå där efter 1 januari 2021 när Brexit officiellt börjat? 

icon

Bäst svar av Emanuel 16 September 2020, 15:08

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +14

@Idah När jag var i England förra året så körde jag med 3:s nät överallt. Fungerade utmärkt! Angående roaming så tror jag det blir samma som med Norge, du kan använda din mobil precis som i Sverige 😀👌

Ja det fungerade för mig tidigare i år när jag var där! Men tänkte på att nu är det övergångsperiod men att från och med 1a januari så är de helt ute och nya regler gäller så undrade om det kommer vara samma eller om det är som du säger att det blir som Norge 😊

Användarnivå 6
Emblem +14

@Idah Det kan ju bli så att som det var för i tiden att du kunde använda ditt svenska 3 abonnemang i Danmarks 3 nät till samma pris som hemma?? 👌🤔 Lika så nu då i England nästa år då du bara "låser" din mobil på 3 i England.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Idah Hej, 

 

precis som du säger så lämnar ju England EU. De har ju inte heller varit med i Schengen. Så samarbetet upphör ju. 
 

Jag skulle dock tro att abonnemang med 3Världen fortsatt kommer kunna använda mobilen som hemma där. Det är ju fortsättningsvis många som kommer att besöka England regelbundet. Du kommer nog inte heller att behöva tänka på vilket nät du använder, det är lite det 3 har jobbat bort med 3Världen. Det ska vara enkelt för kunderna :) 

 

Har dock svårt att tro att 3 officiellt kommer uttala sig om detta just nu, eftersom det handlar om avtal mellan operatörerna som ska förhandlas fram och i samband med att EU-regleringar försvinner, blir det ju nya utgångslägen.
 

Användarnivå 5
Emblem +9

Precis som @Pettersson säger så kan vi inte gå ut med någon information just nu. Men oavsett hur det blir så kommer vi självklart se till att återkomma här med vad som gäller i framtiden :grin:

 

Svara