Tutorial

Kostnadstak i utlandet

  • 25 July 2018
  • 0 svar
  • 7647 visningar
Kostnadstak i utlandet
Användarnivå 3

Med kostnadstak får du koll på datakostnaderna när du är i utlandet. Tjänsten är kostnadsfri och finns på alla våra mobil- och bredbandsabonnemang. Med ett kostnadstak är det säkrare att använda mobilen på semstern.

 

Vad händer när jag når kostnadstaket?

När du har förbrukat 80% av ditt användande får du ett SMS som uppmärksammar dig på att du börjar närma dig ditt kostnadstak. I SMSet får du också information om hur du kan sänka/acceptera och höja gränsen om du vill fortsätta att surfa. Sätter du en högre gräns får du ett nytt meddelande när 80% av det nya beloppet är uppnått. Höjer du gränsen är det den som gäller framöver när du är utomlands och använder data.

 

Ändra ditt kostnadstak via Mitt3

Klicka på knappen för att se hur du gör.

1. Logga in på Mitt3 med BankID eller mejladress, och klicka på ditt Abonnemang

 

2. Skrolla ned till Djupdyk i abonnemanget och klicka på Abonnemangsdetaljer

 

3. Under Kostnadskontroll ser du Taket för dataroaming

 

4. Klicka på Ändra, välj belopp och klicka på Spara ändring


Om du behöver hjälp att aktivera spärren, kontakta vår kundservice här.

 

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer