Besvarat

Världen i USA

  • 12 March 2019
  • 4 svar
  • 332 visningar

Jag är i USA och tänkte använda tjänsten Världen för första gången men det verkar inte fungera. Skall jag göra någon särskild inställning på min Iphone Xc? Hur testa bäst för att se om det fungerar?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bäst svar av Erik 13 March 2019, 19:36

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej!
Härligt med lite resa i USA.

3världen är EN tilläggstjänst på abonnemanget som man aktivt väljer till om man inte tecknat abonnemang väldigt nyligen.
Och då baseras det på att man har minst 10gb upp till obegränsat. Lättast är att gå in på Mitt3 för att se om SU har lagt till det. Här kan du kontakta 3 om du inte har 3världen aktiverat.


inställningen i telefonen är att roaming ska vara på.
Allt du skriver har jag gjort. Har besökt en 3butik och fått tjänsten aktiverad. Tidigare har jag haft roamingen avstängd från 3 men det är också ordnat. Vad göra nu? Hemma har jag obegränsad surf.
Användarnivå 7
Emblem +10
Allt du skriver har jag gjort. Har besökt en 3butik och fått tjänsten aktiverad. Tidigare har jag haft roamingen avstängd från 3 men det är också ordnat. Vad göra nu? Hemma har jag obegränsad surf.

Då låter det som att du sedan tidigare haft en spärr för data i utlandet. Spärren lades till med hjälp av kundservice och behöver således avaktiveras på samma sätt. Nu ska det dock vara ordnat så det är fritt fram att Surf in USA. 😉

Det kan behöva starta om mobilen om det inte hoppar igång direkt.

Önskar dig en trevlig vistelse!
Tack för svar och all hjälp. Jag trodde att 3butiken tog bort min spärr i butikens dator. När ni tagit bort spärren så startade jag om mobilen och först då fungerade det. Ibland finns inte 4G här och ibland är mobila nätverket si sådär. Men nu är jag nöjd!
Tack igen!😍😎

Svara