Besvarat

WiFi-samtal kostar från utlandet

  • 14 January 2020
  • 3 svar
  • 450 visningar

  • Nykomling
  • 1 kommentar

När du har inställt din mobil till WIFI SAMTAL och är kopplad till ett wifi nät från TDC DANMARK blir dina samtal debiterat som du ringde från Sverige.

Om du ringer ett nummer inom eu är ditt samtal inte gratis, men räknas som ringde du från Sverige.

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Nils 15 January 2020, 11:00

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan wsu och varmt välkommen till forumet! :relaxed:

WiFi-samtal ska inte fungera när man befinner sig utomlands. Vi har spärrar som blockerar mobilen från att använda WiFi-samtal baserat på mobilens position. Däremot om vi tappar position på mobilen så kan det hända att samtal går via WiFi genom vårt svenska nät, vilket resulterar i ett internationellt samtal (som om man ringde från Sverige). Om man vill vara säker på att det inte händer igen så kan man temporärt stänga av WiFi-samtal när man befinner sig utomlands.

 

iPhone – WiFi Samtal

Android – WiFi Samtal

 

Vi ser naturligtvis ständigt över hur vi kan förbättra tjänsten för våra kunder och är tacksamma för att man informerar oss om  man upplever eventuella fel.

Okej, tack det är den tekniska förklaring, jag har sökt via kundservice

Jag har upplevt det två gångar, på Bornholm och i Köpenhamn. När jag sätter WIFI SAMTAL på  i Danmark visar mobilens display operatör “3 SE” och när jag slår WIFI SAMTAL av, visas “3” (när jag är kopplat till et wifi-nät).

Kanske ni skall skriva om detta på “Hur man använder mobilen i utlandet”.

Användarnivå 7
Emblem +10

Bra poäng @wsu, vi har nu uppdaterat informationen i Utomlands med Tre under Frågor och svar.  :slight_smile:

Tack för att du uppmärksammade oss om detta!

Svara