3Världen - Surfa som hemma i totalt 80 länder

  • 10 January 2019
  • 0 svar
  • 38017 visningar
3Världen - Surfa som hemma i totalt 80 länder
Användarnivå 3

Ska du att åka till Australien och vindsurfa? Kanske ligger du på en strand i Florida och det är dags att ta dig en kall, medans solen gassar på? Är du på väg till Peru för att klättra i Anderna och ta en selfie med Machu Picchu som bakgrund?

Vi på Tre tycker att dessa ögonblick ska fångas och delas direkt med familj och vänner. Utan något krångel eller dyra kostnader. Vi vill inte att du ska vänta att dela med dig av ögonblicken tills du kommer till hotellet, som förhoppningsvis har ett fungerade WiFi.

Därför har vi tjänsten 3Världen så att du, i totalt 80 länder, kan surfa till samma pris som i Sverige. Alla EU-länder, USA, Turkiet och ytterligare 47 länder ingår.

 


 

Hur aktiverar jag 3Världen?


Abonnemang tecknat efter den 15:e Januari 2019:

3Världen ingår per automatik i följande abonnemang:

  • 3Flexibel 15GB
  • 3Flexibel 20GB
  • 3Flexibel 50GB
  • 3Flexibel Obegränsat
  • 3Surfa 15GB
  • 3Surfa 20GB
  • 3Surfa 50GB
  • 3Surfa Obegränsat

Läs mer om våra abonnemang här.

 

Hur fungerar det?


Kan jag ringa hem till Sverige på min semester i Australien utan extra kostnader?
Ja

 

362be5d1-4e2d-4b43-8e15-bb3850388163.png

 

Kan jag på min semester i Thailand ringa till lokala nummer utan extra kostnad?
Ja

 

cb0ae956-ee7d-46a9-8670-a46a445a2c4e.png


Kan jag ringa från Mexico till USA utan några extra kostnader?
Nej, sök på priser i aktuellt land här.

 

892a0e02-1e73-4dca-af12-a588574ec927.png


Kan jag ringa från Sverige till USA utan några extra kostnader?
Nej, se priser för utlandssamtal här.

 

91f26044-4352-4ad3-9738-7588708b999b.png


Kan jag ringa från ett EU-land till ett land som ingår i 3Världen (ex. Mexico) utan några extra kostnader?
Nej, se priser för utlandssamtal här.

 

53da7a97-94fd-42af-8891-818631534125.png

 

 


 

 

Vanliga frågor


Vilka länder ingår?
Klicka på "Visa innehåll" för att se länder som ingår i 3Världen, EU/EES.

3Världen:

Albanien, Argentina, Australien, Azerbajdzjan, Bangladesh, Brasilien, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Färöarna, Grönland, Guatemala, Hongkong, Indien, Indonesien, Israel, Japan, Kanada, Kenya , Kina, Macao, Malaysia, Mexiko, Nicaragua, Nigeria, Nya Zeeland, Oman, Pakistan, Panama, Peru, Puerto Rico, Ryssland, San Marino, Saudiarabien, Schweiz, Singapore, Sri Lanka, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Turkiet, Ukraina, Uruguay, USA, Uzbekistan, Vietnam, Vitryssland, Zambia


EU:

Belgien, Bulgarien, Cypern (grekiska delen), Danmark, Estland, Finland (inklusive Åland), Frankrike (inklusive Martinique, Guadeloupe, Saint-Martin, Franska Guyana), Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna (inklusive Saint-Martin), Polen, Portugal (inklusive Madeira, Azorerna), Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien (inklusive Kanarieöarna, Ceuta, Melilla), Storbritannien (inklusive Gibraltar, Jersey, Guernsey), Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike. EES: Island, Liechtenstein, Norge.


Vad händer efter 30 dagar med 3Världen?
Efter 30 dagar så slutar tjänsten att fungera och du behöver vistas i Sverige för att återställa dina 30 dagar. Har du varit i ett 3Världen land längre än 30 dagar, så kan du köpa till surfpass via Mitt3 - alternativt så stänger du av dataroaming och håller dig till WiFi där du befinner dig.
 

Vad kostar 3Världen?
Tjänsten är kostnadsfri och är kompatibel med 3Surfa/3Flexibel 15GB och uppåt.

Jag har 3Surfa 5GB, kan jag lägga till 3Världen?
Ja, du kan lägga till tjänsten genom att kontakta vår kundservice och byta till 3Surfa 15GB eller högre.


Jag har två abonnemang där jag delar surf. Fungerar det även när jag är i ex. Thailand?
Ja, du kan alltid dela surfen i Sverige och EU. Men för att använda den i 3Världen måste både det abonnemang som delar och tar emot surf ha 3Världen.

Jag befinner mig i ex. Peru och har slut på surf. Kan min vän skicka surf till mig?
Nej, 3Skicka surf fungerar enbart i Sverige och inom EU/EES

Kan jag använda mitt bredband som hemma i ex. USA?
Nej, 3Världen är endast kompatibelt med röstabonnemang. 3Bredband 15GB & 50GB kan dock användas i EU/EES.

Hur länge kan jag vara i ex. Australien och använda telefonen som hemma?
Man kan ringa och surfa till samma pris som hemma inom 3Världen i upp till 30 dagar i rad, efter det debiteras man enligt gällande prislista för roaming i landet man befinner sig.
Ett SMS med information skickas både innan och efter 30-dagars regeln träder i kraft.
I EU/EES kan man vistas i upp till 4 månader.

Hur mycket surf kan jag använda i 3Världen?
Du kan använda all surf som ingår i ditt abonnemang. Har du 3Surfa Obegränsat kan du surfa upp till 60GB.

Hur ser jag om tjänsten 3Världen är aktiverad?
Du kan se det på fakturan eller via Mitt3 under "Abonnemang"

Hur aktiverar jag roaming?
Instruktioner för iPhone, Samsung, Huawei, Sony.


Det här ämnet är stängt för kommentarer