Tutorial

Surfa tryggt med kostnadstak i utlandet.

  • 25 juli 2018
  • 0 svar
  • 105 visningar

Användarnivå 7
Emblem +8
  • Community Manager
  • 517 svar
Med kostnadstak får du koll på datakostnaderna när du är i utlandet. Tjänsten är kostnadsfri och finns på alla våra mobil och bredbandsabonnemang. Med ett kostnadstak känns det tryggare att använda mobilen på semstern. Använd telefonen som du gör när du är hemma, surfa, spela och maila.

När du har förbrukat 80% av ditt användande får du ett SMS som uppmärksammar dig på att du börjar närma dig ditt kostnadstak. I SMSet får du också information om hur du kan sänka/acceptera och höja gränsen om du vill fortsätta att surfa. Sätter du en högre gräns får du ett nytt meddelande när 80% av det nya beloppet är uppnått. Höjer du gränsen är det den som gäller framöver när du är utomlands och använder data.

Nedan finner du en guide som hjälper dig att ställa in kostnadstak för data i utlandet i 4 enkla steg.





Ställ in ditt kostnadstak via Mitt3


Om du behöver hjälp att aktivera spärren eller inte har en dator tillhands, kontakta vår kundservice på 0771 735 300.


1. Logga in på Mitt3 (via webben) som administratör och välj fliken "Abonnemang"




2. Välj abonnemang




3. Scrolla ned till fliken "Kostnadskontoll"




4. Klicka på "Ställ in kostnadstak data utland", välj önskat belopp och tryck på "Spara"




Om du behöver hjälp att aktivera spärren eller inte har en dator tillhands, kontakta vår kundservice på 0771 735 300.

Detta ämne har stängt för kommentarer