3Butik Kungälv - Snabb dataöverföring

  • 29 August 2020
  • 7 svar
  • 153 visningar

Användarnivå 6
Emblem +14

 


7 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Kul att se dina uppdateringar @Martin - 3 kund i 15år!

Vart har du sett bäst hastighet hittills tror du? Själv har jag inte ens hunnit testa 5G ännu :sleeping:

Användarnivå 6
Emblem +14

@JeppePeppe bäst uppmätta hastighet på LTE-A är lite över 300 mb/s i Slottskogen, Göteborg. Själv väntar jag på mjukvaran till Samsung Note 20 så ska jag också dra igång test på 5g I Göteborg 👌😀

Användarnivå 7
Emblem +36

@Martin - 3 kund i 15år Det är bra grejer! 
Spännande, jag har själv ingen enhet med 5G-kompatibilitet, men blir nog det vid nästa mobilbyte :nerd:

Användarnivå 6
Emblem +14

@JeppePeppe 5g får bli din nästa mobil 👌 Sen är jag väl lite skeptisk att kalla det 5g än, då jag förmodar att man kör på L26 frekvenser (?) än så länge. När man kommer ut med 3,5 GHz så kanske man får upp hastighet ännu mer 😀 Återstår att se 👌

@Erik 

Användarnivå 7
Emblem +36

@JeppePeppe 5g får bli din nästa mobil 👌 Sen är jag väl lite skeptisk att kalla det 5g än, då jag förmodar att man kör på L26 frekvenser (?) än så länge. När man kommer ut med 3,5 GHz så kanske man får upp hastighet ännu mer 😀 Återstår att se 👌

@Erik


Så blir det absolut :sunglasses:  Jag är lite utav en iPhone-torsk, så jag håller tummarna om att Apple hoppat på 5G-tåget nu.

Helt otroligt egentligen att man kan nå såna höga hastigheter direkt från sin telefon!

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Martin - 3 kund i 15år I södra Stockholm är det n38 som används och för 5G i övriga områden och städer är det n1, dvs 2100-bandet, som används. Verkar vara en lösning med dynamic spectrum sharing som används, så man kör LTE och NR på samma frekvens. :) 

Användarnivå 6
Emblem +14

@Pettersson tack för informationen 👌

Jag väntar på mjukvaran till min note 20 för 5g.

Då ska jag undersöka vad för frekvenser dom kör 5g på i Göteborg! 

Svara