F.A.Q.

3Upgrade

  • 20 September 2018
  • 0 svar
  • 1875 visningar

Användarnivå 7
Emblem +10
  • Pensionerad Moderator
  • 709 kommentarer
Oavsett om du är en Apple-fantast eller bara älskar att ha den senaste tekniken så är 3Upgrade rätt tjänst för dig. Varför sitta med förra modellen ett år till, när du kan uppgradera varje år?
Med 3Upgrade kan du byta till den senaste modellen varje år, utan att behöva teckna ett nytt abonnemang eller ligga ute med en större summa pengar.

Tjänsten ingår automatiskt för dig som köper senaste iPhone med 24 månaders delbetalning. Tjänsten innebär att du erbjuds möjligheten att uppgradera till nästa års iPhone efter 12 månader. Byte kan ske tidigast 12 månader efter tecknande av delbetalningen.

För att kunna köpa hårdvara på delbetalning och därmed ha tillgång till 3Upgrade måste du vara kund hos 3.





Vanliga frågor


Jag har en iPhone X idag, kan jag uppgradera till den nya modellen?
Nej, 3Upgrade gäller endast vid köp av senast lanserade iPhone-modeller (iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR) på 24 månaders delbetalning.

Jag har köpt en ny iPhone på 24 månaders delbetalning men tjänsten syns inte på fakturan.
3Upgrade syns endast på avtalet.

Behöver jag betala klart min iPhone XS innan jag kan uppgradera till en ny modell?
Nej, när du efter 12 månader uppgraderar till en nyare modell stryks den kvarvarande delbetalningsperioden samt ersätts av en ny delbetalningsperiod på 24 månader för den nya modellen.

Behöver jag lämna in min gamla iPhone?
Ja, vid uppgradering lämnas den gamla modellen in.

Min iPhone är trasig, kan jag uppgradera ändå?
Nej, vid uppgradering behöver din gamla iPhone vara i godkänt skick och uppfylla nedan
  1. Hitta min iPhone måste vara avaktiverat för aktuell mobiltelefon.
  2. Mobiltelefonen startar och fungerar som ny.
  3. Skärm/display får ha normalt slitage (dvs displayen har mindre repor/märken som är max 3 cm, displayen har max 3 mindre flisor på kanten av glaset, enheten har inga avskavningar i frontglaset, enheten har inga missfärgningar eller blånader i glaset, texten och bilder ser normala ut och touchen fungerar normalt).
  4. Höljet får ha normalt slitage (dvs mindre repor eller märken, enstaka mindre märken i höljet, inga sprickor i glasbakstycke).
  5. Normalt slitage på knappar/tangenter (dvs alla knappar finns kvar, on/off knappen fungerar och kan lägga enheten i stand-by-läge, hemknappen fungerar normalt, volymknappen fungerar).
Kan jag försäkra min iPhone som är köpt med 3Upgrade?
En iPhone som är köpt med 3Upgrade kan ej försäkras via Tre.

Får jag byta mobil i förväg med 3Upgrade?
Du kan som tidigast uppgradera till en ny modell 12 månader efter ditt köp.

Det här ämnet är stängt för kommentarer