Besvarat

Är 3Skicka Surf kompatibelt med företag?

  • 21 September 2018
  • 4 svar
  • 211 visningar

Jag undrar om ni har några planer på att göra det möjligt för företagsabonnemang att kunna skicka data?

Det kanske är så att man inte vill att företagabonnemang ska skicka till privatpersoner av någon anledning. Detta borde man väl kunna komma runt?

Ett förslag vore i så att man enbart kan skicka inom företaget. Detta skulle vara bra för det lilla företaget som inte har obegränsade resurser.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Emanuel 24 September 2018, 10:17

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

En aspekt jag kan tänka mig styr detta är betalningsansvariges möjlighet att kontrollera/begränsa funktionen och de eventuella tekniska komplikationer en sådan adaptering av tjänsten skulle innebära.

Du har helt rätt i det du skriver om mindre företag och även enskilda företagare som rent strikt enligt skattelagstiftning behöver ha ett företagsabonnemang för att kunna göra rätt avdrag vid deklaration mm.

Vem vet vad produktägaren för 3SkickaSurf kan tänkas ta upp och utveckla med tiden.
Det kanske redan ligger en variant i pipen som vi inte känner till. : )
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Jag tror, med betoning på tror, att 3Skicka Surf framförallt används av familjer där kanske barnen behöver lite mer surf någon månad eller så. Tror inte att det är något varje kund använder.

Personligen gillar jag tanken du har - men tror att det skulle innebära ganska mycket administration. Men det skulle kanske vara bra om företagsägaren/telefoniansvariga kunde aktivera/avaktivera tjänsten för företaget? 🙂
Tack för bra input.

I mitt fall är det inte speciellt mkt admin då det ingår två abb i företaget med 10Gb resp 30Gb data. En av användarna är admin för företaget och skulle vilja skicka data från ena abonnemang till det andra.

Att betala 49kr/mån ex moms för 3dela data är för mkt pengar för den snåle ägaren :)

Man skulle ju kunna begränsa 3skicka surf att enbart skicka inom familjen/företaget.
Användarnivå 5
Emblem +9
@shnglng God dag!

3Skicka surf är i dagsläget inte kompatibelt med, bredbandsabonnemang, företag och kontantkort. Vi har i dagsläget inte några planer på att lansera 3Skicka Surf för företag. Jag tar givetvis med feedbacken till vår produktavdelning.
Du finner all information här https://www.tre.se/privat/varfor-3/never-stop-sharing/3skicka-surf/

Ha nu en strålande dag!

Svara