Besvarat

Barnens koll på sina abonnemang

  • 2 September 2018
  • 7 svar
  • 375 visningar

Jag undrar om mina barn kan få ett eget inlogg till Mitt Tre-appen för att hålla koll på saldot på sina resp abonnemang? Jag vill ju inte ge dem mina inloggningsuppgifter så de får tillgång till alla behörigheter. Jag vill bara att de ska kunna läsa om sitt eget abonnemang.
icon

Bäst svar av Pettersson 2 September 2018, 21:08

Visa original

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Edla!

Självklart går det att ordna.
Klicka på länken nedan och välj "Nej" för att få fram fältet för att registrera ett enskilt mobilnummer till Mitt3. Ett tillfälligt lösenord skickas via SMS till det mobilnummer du har angett. Upprepa ovanstående för respektive barns nummer.
https://api.tre.se/web/register/start

När de sedan loggar in med sina mobilnummer kommer de bara att se respektive abonnemangs information och endast du med ditt administratörskonto kan se helheten.
Kom ihåg att byta lösenord vid första inloggning och det görs under "Inställningar" (Kugghjulssymbol i den högra övre delen av Mitt3) där du finner funktionen direkt under "Kunduppgifter".
Användarnivå 5
Emblem +10
För att ovanstående länk skall fungera måste du vara utloggad från Mitt3.

Kan vara bra att veta.

: )
Användarnivå 7
Emblem +40
Värt att tillägga är dock att de med sitt inlogg fortfarande kan köpa till extra surf, lägga till och ta bort tjänster osv.
Jag får inte länken att funka. Är utloggad, har tömt "kakburken" och till och med provat en annan webbläsare...
Kanske det inte funkar från mobilen?
Användarnivå 7
Emblem +40
Svaret på din fråga är både ja och nej.

Ja: Vad du kan göra är att skapa enskilda konton för respektive mobilabonnemang som du har. Det konto du skapar för respektive abonnemang du har kommer ha full tillgång till att köpa och avsluta tilläggstjänster, köpa till mer surf och styra inställningar för abonnemanget. Kontot kan inte se fakturor eller styra andra abonnemang.

Nej: Kontot blir alltså inte ett översiktskonto, utan ett konto för att hantera just det specifika abonnemanget. Något som är bra att upplysa barnen om kan ju då, exempelvis, vara hur ni ska göra med köp av extra surf - samt att man kan styra saker för abonnemanget och vad det får för innebörd.

Skapa enskilda konton för Mitt3

Såhär gör du för att skapa ett enskilt konto för Mitt3. Detta behöver göras en gång för varje abonnemang som ska få ett eget konto.

  1. Gå in här: https://www.tre.se/mitt3/privat/logga-in/
  2. Välj "Skapa konto"
  3. På frågan om du är betalningsansvarig, välj "Nej"
  4. Fyll i mobilnumret du vill skapa kontot för
  5. Klicka på Skapa konto
Nu kommer ett SMS att skickas till det numret med ett lösenord som du kan använda för att logga in. Väl inloggad kan du byta lösenord. :)

Här kan du läsa mer om Mitt3 och om skillnaderna mellan de olika kontotyperna samt vad man kan använda Mitt3 till.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen!

Det går lika bra att gå från startpunkten här:

https://www.tre.se/mitt3/privat/logga-in/

Klicka på "Skapa konto" och välj sedan "Nej" vid frågan som kommer upp enligt instruktionen ovan.
Nu lyckades jag få ordning på det. Tack snälla för ert engagemang 👍🙂

Svara