Besvarat

e-Sim till Samsung Galaxy Watch

Talade med någon på er support som sa att ni är den enda operatören som stöder e-Sim, när vi pratade om Samsung Galaxy Watch. Stämmer det, är det igång nu? Har läst tidningsartiklar och tester som skriver att ingen i Sverige har detta ännu. Vad är sant?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bästa svar av Tristan 19 oktober 2018, 08:44

Hej Hasse!

Det som är sant är att Tre idag har stöd för eSIM gällande Apple Watch och att utvecklarna arbetar med att ta fram motsvarande stöd för Samsung Galaxy Watch.

Jag har hittills inte sett någon information om att det stödet ska ha blivit lanserat.

Enligt det svar som lämnades här för dryga tre veckor sedan pågår i alla fall arbetet med utvecklingen.

@Erik har du någon uppdatering gällande lansering av ovanstående stöd?

Visa original

12 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hasse!

Det som är sant är att Tre idag har stöd för eSIM gällande Apple Watch och att utvecklarna arbetar med att ta fram motsvarande stöd för Samsung Galaxy Watch.

Jag har hittills inte sett någon information om att det stödet ska ha blivit lanserat.

Enligt det svar som lämnades här för dryga tre veckor sedan pågår i alla fall arbetet med utvecklingen.

@Erik har du någon uppdatering gällande lansering av ovanstående stöd?
Hej Tristan!

Tack för ditt svar, ja jag har sett tidigare svar i detta community. Talade då på telefon med någon hos er som sa att det skulle vara klart även till Samsung, men det kan ju ha varit fel uppgifter.

Hoppas på lansering snarast, då det är av vikt för mig om jag nu köper en klocka via er.

Mvh Hasse
Användarnivå 6
Emblem +6
Hej @HasseS och varmt välkommen till 3Community! Det är en plats där våra kunder kan hjälpa varandra med generella frågor men inte minst diskutera allt som rör den mobila världen. ☺

@Tristan, jag kollade med mina kollegor och har dessvärre inget nytt att berätta förutom att det går framåt. Uppdaterar er så fort vi vet något mer!
Hej,

Okej, ja då får vi hoppas på positiva nyheter inom det snaraste. Tack!

Mvh Hasse
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... 🙂
Användarnivå 6
Emblem +6
rodge skrev:

Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)

Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!
Erik skrev:

rodge skrev:

Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)

Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!

Det blev den svarta 42mm varianten :)
Helnöjd med klockan, väntar ivrigt på stöd för e-SIM

/Roger
Jag har också beställt en galaxy watch, under beställningen så frågade jag om det kommer att fungera via 4G när klockan kommer och jag kan använda den funktion direkt? Hans svar var att det skulle fungera utmärkt. Jag köpte mest klockan så jag kan använda den separat från mobilen. Hur lågt behöver vi vänta och det borde ligga på er att informera kunder som köpt klockan då ni kommer igång med tjänsten och inte att vi skall behöva kolla upp detta själva hela tiden.
Jag går också över till tele 2 med min klocka då de skall lansera e. Sim för galaxy wat h 1/1. Funderar också på att göra det då mina abonnemang hos er. Dålig information till oss kunder.
Hur kan ni INTE ha e-sin till klockan när ni precis lanserat det till Ipad?
Vad är det som är så svårt just för Tre att lösa detta?
Ni var först ut med reklam om e-sim för klockan vilket i sig är korrekt, sen att ni inte löser det håller ni ju tyst om...
Helt ärligt så är detta riktigt KASST!....
När kommer e-sim till Samsung Watch? Byter operatör om inget vettigt svar kommer.
Telenor anger på sin hwmsida:
Under andra kvartalet 2019 kommer Telenor att lansera Galaxy Watch tillsammans med tjänsten Mobiluppkoppling klocka för privatkunder. Tjänsten fungerar med hjälp av tekniken e-sim.

Svara

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings