Besvarat

Express försäkring?

  • 24 January 2020
  • 6 svar
  • 634 visningar

Finns det någon annan försäkring att teckna?För express flrsäkribgen är under all kretik. Jag gjorde en skadeanmälan dom skulle maila tillbaka efter 24h. Det gick 24h och sen försökt jag ringa dom. Vänta med högtalare telefon i 2,5h ingen svara. Vad de skulle ringa upp. Ingen har fortfarande ringt. Det är 48h sen.

 

Har under tiden maila dom, och bet dom ringa upp via hemsidan. Händer ingenting. Finns där någon som jobbar. 

icon

Bäst svar av Jocke 27 January 2020, 11:52

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Anders83.

Det finns det helt klart, kolla in 3Trygg.

 

Gällande återkopplingen från SquareTrade så bör de återkomma till dig så snart de bara kan. Beklagar dock att det drar ut på tiden. 

 

 

Jag registrerade mitt ärende via webben torsdag 2020-01-16 och de fick adress etc. De skulle återkomma så fort ärendet var hanterat vilket skulle ta max en arbetsdag. 

Tisdag 2020-01-21 försökte jag ringa efter att de inte hört av sig. Genom att trycka 1(?) Kunde man välja att bli uppringd så fort en handläggare blev ledig. En vecka senare har ännu ingen ringt…

Jag har provat registrera ärende flera gånger via webben, har försökt att ringa och har även mailat torsdag 23/1. 

 

Idag är det den 28/1 och det har gått 12 dagar sedan jag första gången försökte få kontakt SquareTrade utan att ha fått någon respons. Tyvärr verkar tre ha anslutit försäkring en till ett blufföretag. Så fort telefonen är lagad kommer jag avsluta försäkringen. Går telefonen sönder igen så tar jag det på hemförsäkringen. Helst skulle jag avsluta försäkringen nu direkt, men är rädd att lagning då nobbas om jag mot all förmodan får kontakt med SquareTrade.

 

Jag har fått tag i dom nu min mobil är skickad. Jag ringde till dom. Tryckte dock inte “1”. Jag ringde upp mitt på dagen. Då svara dom hyfsat fort. Tog kanske 25 minuter. När jag väl kom fram gick det fort och hon godkände hämtning direkt. Fick fraktsedlar 10 minuter senare. 

Men jag måste säga att det är den sämsta försäkringen. Jag gilla den gamle när man lämna in i en tre butik och dom skicka iväg den. Det tog en vecka drygt sen hade man sin telefon igen. Det kanske ska gå snabbare nu. Men det vet man ju inte. Med tanke på att telefonen fortfarande inte landat i Litauen. Sist jag kolla va den i Tyskland. Hur tänker vi på miljön där?  

Men jag får väl tillbaka den snart hoppas jag. Så får jag ringa tre och kolla om jag kan bytta försäkring. 

 

 

Plötsligt händer det… Efter 12 dagar ringde de och jag får skicka in min telefon. Reklamen om 1-3 arbetsdagar eller 1 ny telefon dagen efter stämmer inte mycket med verkligheten.

Jag funderar lite på var man kan lämna in telefonen i butik för snabb lagning. Man talade om det, men efter att ha tittat på min adress (arbetsplats) mitt i Stockholm C så fanns det tydligen ingen butik i närheten.


Vi får väl ser hur lång tid det tar. Nästa gång blir det ingen försäkring. Hemförsäkringen jag har nu hade en självrisk på 1800 kr, vilket väl motsvarar den här försäkringen kostnadmässigt om telefonen går sönder max en gång var 15:e månad. Då fungerar det bra mycket enklare att få kontakt med mitt vanliga försäkringsbolag. Förra hemförsäkringen hade en självrisk på 750:-, då är detta helt meningslöst.

 Plötsligt händer det inte… De ringde som nämnts och jag fick sen en länk (på Tyska) där jag skulle betala in självrisken inom 24 timmar. Jag betalade direkt i hopp om att det nu var på rull, men 5 dagar senare har ännu inget hänt. Suck, vilket bottennapp till försäkringsbolag. Jag förstår att Tre inte längre säljer tjänsten, men man borde avsluta samarbetet helt och kräva pengar tillbaks som sedan borde gå till de som haft den icke-fungerande tjänsten.

Äntligen är telefonen lagad. 10 februari är den tillbaks, efter att ha felanmält 16 januari. SqaureTrade är ett företag som inte klarar att leva upp till det de lovar (1-3 arbetsdagar), så jag rekommenderar alla som har försäkring hos dem att avsluta den, för den är snudd på värdelös.

Svara