Besvarat

Flytta surf mellan abonnemang

  • 12 August 2018
  • 3 svar
  • 923 visningar

Tog ett abonnemang för ett tag sen där man kunde flytta surf från ipaden till mobilen.
hur gör man?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Nils 13 August 2018, 11:11

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Pejj och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det finns två sätt man kan göra detta. Du kan använda applikationen 3Skicka surf som du laddar ner från Appstore. Där kan du skicka data från ett röstabonnemang till ett annat. Det fungerar ej att skicka surf från bredband. Du kan skicka upp till 10 GB per månad.

Det andra alternativet är att man aktiverar tjänsten delad data på abonnemangen för 49 kr/månad. Då kommer abonnemangen ha en gemensam surfpott som båda då delar på.
Nja jag har även laddat ner 3skicka surf till ipaden, men det finns ingen surf att skicka står det.
men det finns det ju bevisligen iom att jag använder ipaden.
Försäljaren sa att det bara skulle va att flytta över surf från ipaden till mobilen när det tog slut på surf i den.
Att betala 49kr/mån för nått som skulle göras gratis känns inte aktuellt.
P
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej igen! Jag uppdaterade mitt tidigare svar då jag ser att detta avsåg ett bredband. Det går dessvärre i dagsläget inte att skicka surf från ett bredband utan endast från ett röstabonnemang till ett annat.

Har du fått annan information än detta är det givetvis beklagligt. Vår kundservice kan se över en lösning för dig gällande detta. Jag ber dig ta kontakt direkt med dom så hjälper dom dig. Du hittar kontaktuppgifter här.

Svara