Besvarat

Mms över WiFi fungerar inte

  • 6 September 2019
  • 5 svar
  • 2103 visningar

Hej!
Jag kan inte skicka eller ta emot mms med wifi med min nya telefon. Har alltid kunnat de innan. Har gjort nätverksåterställning men inget fungerar. Hur ska jag gå till väga? Tack :))

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Jocke 17 September 2019, 15:06

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Cissan och varmt välkommen till 3Community!

Upplever du fortfarande problem med detta?

Har du först och främst även testat att starta om telefonen för att se om det löser problemet? Det kan även vara så att data är slut på abonnemanget. Kolla gärna det på Mitt3.
Hej!
Jag kan skicka bilder via mms med min gamla telefon via Wifi men inte på min nya telefon. Går bara när jag har mobildatan på på den nya telefonen. Jag har provat att starta om telefonen. Hjälpte inte. Det ska ju gå med Wifi också. Tack :))
Användarnivå 5
Emblem +10
@Cissan

Du skriver att det fungerade med din tidigare telefon men inte med din nya. Vad var din gamla telefon för modell och vad är din nya?
Hej!
Galaxy S6 Edge + är den gamla och den nya är Samsung galaxy note 10+.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!
Galaxy S6 Edge + är den gamla och den nya är Samsung galaxy note 10+.


MMS-funktionen går över mobilnätet, så om du skickar ett "traditionellt" MMS krävs det att du har Mobildata aktiverat i din telefons inställningar. Vet du med dig om du har det eller inte?

Att skicka en bild via tredjepart, t.ex. via Messenger, WhatsApp eller liknande räknas det inte som ett MMS och kan skickas direkt över Wifi.

Svara