Besvarat

Skicka surf med surf obegränsat

  • 15 September 2018
  • 4 svar
  • 3019 visningar

Hej!

Undrar bara hur reglerna är angående skicka surf till en familjemedlem om man skaffar 3 surf obegränsat. Går det? Max gräns?
icon

Bäst svar av Tristan 15 September 2018, 08:41

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Zigge!

Om det är ett privat tecknat, alltså inte ett företagsabonnemang, går det alldeles ypperligt att skicka surf från alla abonnemang.

Det finns dock en maxgräns på 10GB skickad surf per månad och här kan du läsa mer om 3Skicka Surf.
Användarnivå 5
Emblem +10
För förtydligande vill jag bara påpeka att jag med alla abonnemang ovan syftade på mobilabonnemang.
Bredbandsabonnemang kan inte nyttja funktionen 3Skicka surf och det oavsett om det är ett privat- eller företagsabonnemang.
Låter bra. Har just nu delad data mellan mig och sambon. Har förstått att det ej fungerar när man har obegänsat . På detta vis kan jag nu när jag tecknat för obegränsat säga upp delad data och istället skicka 10gb per månad till henne om jag förstått saken rätt.

Delar på 20gb idag där jag använder mer än henne, så 10 per månad bör bara okej tills det är dags för henne att teckna nytt om ett par månader.
Användarnivå 5
Emblem +10
Låter bra. Har just nu delad data mellan mig och sambon. Har förstått att det ej fungerar när man har obegänsat . På detta vis kan jag nu när jag tecknat för obegränsat säga upp delad data och istället skicka 10gb per månad till henne om jag förstått saken rätt.

Delar på 20gb idag där jag använder mer än henne, så 10 per månad bör bara okej tills det är dags för henne att teckna nytt om ett par månader.


Ja, du har förstått helt rätt och det låter mycket riktigt som att din sambo bör klara sig med de från ditt abonnemang överförda 10GB fram tills dess hon kan förlänga sitt abonnemang, vilket generellt sett är när mindre än tre månader återstår av aktuell bindningstid.

Ha en trevlig helg. : )

Svara