Skicka surf till nummer som har andra operatörer

  • 7 April 2018
  • 8 svar
  • 828 visningar

Användarnivå 1
Jag tycker att operatörerna borde göra ett avtal där de ger möjligheten till kunderna att skicka surf till varann oavsett operatör. Det skulle göra en hel del kunderna glada.

8 svar

Användarnivå 1
Ja det hade ju såklart varit trevligt, sen är det ju bara 3 som erbjuder den tjänsten i dagsläget och förmodligen en bra tid framöver. Du får helt enkelt se till att vänner och familj skaffar 3 istället 👍
Användarnivå 1
Det är en kortsiktigt lösning! Majoriteten av mina vänner väljar bort 3 för det finns andra billiga varianter.
Användarnivå 1
Det är en kortsiktigt lösning! Majoriteten av mina vänner väljar bort 3 för det finns andra billiga varianter.

Ja man får ju vad man betalar för, de billigare operatörerna lägger mindre pengar och resurser på utveckling och erbjuder därmed i regel färre tjänster, framförallt tjänster som ligger i framkant. Att tillägga är att utvecklingen kring abonnemangsformerna och priskriget som operatörerna bedrivit ett par år lett till att i princip alla abonnemang har fria samtal och SMS och det enda operatörerna idag kan ta mer eller mindre betalt för är surfen, hade man erbjudit att kunder oavsett operatör kunde dela sin surf så finns det inte längre något att konkurrera med och vi kan i det fallet likväl låta nätet återigen bli statligt ägt vilket i sin tur hade bromsat utvecklingen och troligen ökat priserna.
Användarnivå 1
vimla är dotterbolag till telenor och hallon är dotterbolag till 3. Det finns ingen små och stora bolag i Sverige i själva verket är de stora som öpnnar små kanaler!
Användarnivå 1
vimla är dotterbolag till telenor och hallon är dotterbolag till 3. Det finns ingen små och stora bolag i Sverige i själva verket är de stora som öpnnar små kanaler!

Absolut, de stora operatörerna har dotterbolag för de kunder som är priskänsliga och hellre har ett billigt abonnemang med få tjänster och fördelar. Det förändrar dock inte det faktum att man lägger mindre resurser och pengar på utveckling, orsaken till att man kan hålla ned abonnemangskostnaderna beror just på att man erbjuder en bastjänst. Sen så kan givetvis dotterbolagen rida på utvecklingen hos sitt moderbolag, men det blir inte ekonomiskt försvarbart att erbjuda samma tjänster på ett billigare abonnemang som ett high-end abonnemang.
Användarnivå 1
Det handlar om vinster. 3 lägger inte nya tjänster om det inte var för deras fördel. ingen operatör gör något om de inte studerat saken i fråga. att lägga resurser tycker jag är fel utryck, dessutom kan man bjuda på sig med mer allternativ gör att vinna kunderna hjärtan och stanna kvar och få nya kunder.
Användarnivå 1
Det handlar om vinster. 3 lägger inte nya tjänster om det inte var för deras fördel. ingen operatör gör något om de inte studerat saken i fråga. att lägga resurser tycker jag är fel utryck, dessutom kan man bjuda på sig med mer allternativ gör att vinna kunderna hjärtan och stanna kvar och få nya kunder.

Jag håller med dig om att det i slutändan handlar om vinster, för det är vinsterna som möjliggör en ännu bättre tjänst. Unika tjänster är givetvis för att ha ett unikt erbjudande som i sin tur leder till nya kunder och att befintliga kunder stannar. Att lägga resurser innebär i min värld att lägga pengar på något (resurser = personal som utvecklar = kostnad). Till syvende och sist så håller vi med varandra, att skapa fler alternativ (tjänster) vinner våra (kundernas) hjärtan vilket jag tycker att 3 gör, ”problemet” är väl snarare att de andra operatörerna inte hakar på, vilket inte gör mig som kund något då det innebär att andra kunder ser fördelarna med 3 vilket gör att 3 kan bli ännu bättre.
Användarnivå 1
Jag har livstidskontrakt med 3. 102,5 GB och varannat år 2 telefoner för 1300 kr. i priset ingår DELA DATA

Svara