Besvarat

Vad är 3Upgrade?

  • 18 September 2018
  • 8 svar
  • 654 visningar

  • Registrerad användare
  • 2 kommentarer
Hej, jag har en iPhone X med er sedan Oktober -17. Om jag vill uppgradera till en iPhone XS vad kommer det kosta mig då?

Y

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Pettersson 18 September 2018, 16:52

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om du har bindningstid kvar så kan du nog endast välja att delbetala telefonen rakt av. Då blir priserna enligt denna sida.

Annars behöver du köpa ut din bindningstid mot en slutfaktura, vilket blir den fasta kostnaden (hårdvara + abonnemang) multiplicerat med resten av din bindningstid. När detta är gjort kan du förlänga ditt abonnemang igen. 🙂
Hej Pettersson,

Nej, så är inte läget med det nya 3Upgrade. Man kan numera byta upp sig efter ett år i kontrakt och då strykes den återstående tiden medans du hoppar på 24 nya månader. Enligt https://www.tre.se/privat/varfor-3/ett-smartare-val/3upgrade/ så ska det vara utan extra kostnad. Jag undrar bara om jag fortsätter på samma "hårdvaru" kostnad och abbonemangspris eftersom de skriver utan extra kostnad!
Användarnivå 7
Emblem +40


Hej Pettersson,

Nej, så är inte läget med det nya 3Upgrade. Man kan numera byta upp sig efter ett år i kontrakt och då strykes den återstående tiden medans du hoppar på 24 nya månader. Enligt https://www.tre.se/privat/varfor-3/ett-smartare-val/3upgrade/ så ska det vara utan extra kostnad. Jag undrar bara om jag fortsätter på samma "hårdvaru" kostnad och abbonemangspris eftersom de skriver utan extra kostnad!

Hej!

Med 3Upgrade måste du skaffa en iPhone XS eller XS max enligt de priserna som anges på sidan jag länkade. Du kan inte byta ut sina nuvarande iPhone X mot en sådan enligt 3Upgrade. Det vill säga, skaffar du en iPhone XS enligt delbetalningspriset på den länkade sidan kan du om ett år byta mot en ny.

Om du vill byta ut din iPhone X stämmer det jag skrev ovan.

3Upgrade gäller således bara nyinskaffade telefoner som delbetalas. Inte de som köps med abonnemangen.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Yosh!

Jag tolkar det som en ny tjänst som måste finnas i ditt abonnemangsavtal för att funktionen ska vara möjlig, dvs bara abonnemang tecknade efter införandet av 3Upgrade kan nyttja möjligheten.

Varför 3 riktar sig framför allt till presumptivt nya kunder och därav gör jag den tolkningen.

Ring gärna Kundservice på 0735 - 300 400 för att höra efter och återkoppla svaret hit om du kan.
Lol! Det är komiskt då de säger olika saker på 3. Anyhow, jag gör lite mer efterforskning på detta och återkommer så att ni också har helt korrekt info i luddet!
Användarnivå 5
Emblem +10
Lol! Det är komiskt då de säger olika saker på 3. Anyhow, jag gör lite mer efterforskning på detta och återkommer så att ni också har helt korrekt info i luddet!

Det låter bra.

Jag ska själv också lyfta det vidare och se om vi kan få lite klarhet. : )
Användarnivå 5
Emblem +10
@Yosh

Det svar som Pettersson gav här är det som gäller.

3Upgrade är en ny tjänst och mer information kommer säkerligen ut inom kort.
Användarnivå 5
Emblem +10
Lol! Det är komiskt då de säger olika saker på 3. Anyhow, jag gör lite mer efterforskning på detta och återkommer så att ni också har helt korrekt info i luddet!

Nu har det kommit ut offentlig information om 3Upgrade som du kan läsa här.

Svara