Besvarat

Visuell röstbrevlåda på iPhone fungerar inte?

  • 30 September 2019
  • 5 svar
  • 550 visningar

Hej.

Jag kan inte se min visuella röstbrevlåda, trots att jag har 3Svar Smart aktiverad.

Jag har iPhone.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 1 October 2019, 14:04

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan Hampus och varmt välkommen till forumet! 🙂👋🏼

Om du inte gjort det ännu, behöver du ställa in det även direkt i iPhonen.

Apple har en guide som visar hur du gör som du finner direkt här.

Återkom gärna och berätta hur det gått för dig!
Det som står när man klickar på Telefon > Röstbrevlåda är "Ring röstbrevlåda".

Jag har startat om telefonen X antal gånger.
Användarnivå 5
Emblem +36
Ah, är det så att du har ett fastpris-abonnemang, som t.ex 3Surfa 5GB och sedan aktiverat tjänsten på Mitt3? Det behöver du nämligen inte göra utan det kan vara det som gör att det blir lite struligt.

Visuell röstbrevlåda ingår per automatik i alla våra fastprisabonnemang. För att vi ska kunna kika mer specifikt hur det ser ut för dig behöver jag be dig ta kontakt med kundservice. Du kan smidigt chatta med dom här.

Hej igen, @Nils.

 

Vid detta tillfälle när jag beskrev problemet ovan så glömde jag även nämna att jag använde mig utav eSim. Jag testade nån vecka sen med ett riktigt simkort (samma abonnemang) och upplevde inga problem medan visuella röstbrevlådan. Men när man väl använder sig utav eSim så funkar helt enkelt inte den visuella röstbrevlådan för mig.

 

Kan det vara nåt slags teknikstrul ni har på Tre just nu?

 

Mvh

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej igen,@Nils.

 

Vid detta tillfälle när jag beskrev problemet ovan så glömde jag även nämna att jag använde mig utav eSim. Jag testade nån vecka sen med ett riktigt simkort (samma abonnemang) och upplevde inga problem medan visuella röstbrevlådan. Men när man väl använder sig utav eSim så funkar helt enkelt inte den visuella röstbrevlådan för mig.

 

Kan det vara nåt slags teknikstrul ni har på Tre just nu?

 

Mvh

 

Gud så märkligt. Tusen tack att du återkom med dina noteringar!

Jag ska feedbacka detta internt så att vi kan se över ifall det är ett återkommande tema :thumbsup:

Svara