Besvarat

Youtube Music i fri Musikstreaming?

  • 6 August 2018
  • 5 svar
  • 810 visningar

Har ju som nöjd 3-kund gratis data för musiktjänster. Använder mest Spotify. Läser i villkoren att Google Music mfl. också ingår, men det står inget nya Youtube Music som ju Google också står bakom. Har prövat gratisversionen, och undrar om fri data gäller även för Youtube Music ?
Tänker behålla Spotify i vilket fall.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 7 August 2018, 12:40

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Einar - 58 och varmt välkommen till 3Community! :-)

Just som det ser ut för tillfället ingår ej Youtube Music i den fria musikstreamingen. Dom tjänster som erbjuds är Spotify, Deezer, Tidal, Google Music, SoundCloud eller Apple Music. Vi ser över möjligheterna hela tiden att lägga till ytterligare. Om det läggs till kommer vi gå ut med information kring det! 🙂
Hej

Tack för svar. Vad jag förstår så ersätter Google Google Music med Youtube Music. Håller ögon uppe på om det sker en förändring hos er angående detta. 🙂

Hej. Jag är en av de få som enbart använt Google play musik. Nu när Google stänger tjänsten kommer jag att tvingas in i youtube Music. Hur ser det ut idag? Kommer jag ha fri musikstreaming eller måste jag byta? Det är ju riktigt surt att kopiera mina spellistor till en annan tjänst. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Vmorobert, tack för din fråga. :relaxed:

Som det ser ut nu så kommer dessvärre Youtube Music inte ingå i Fri musikstreaming. För att datamängden inte ska dras från surfpotten behöver vi kunna identifiera “strömmen” som musik vilket blir en utmaning med Youtube music som har både Video och Musik. Alla musiktjänster är uppbyggda på olika sätt, så vi kan tyvärr inte tillämpa samma logik som med exempelvis Spotify och Apple Music.

Det kan naturligtvis förändras i framtiden men i skrivande stund finns det dessvärre inga planer på att addera denna tjänst. :disappointed_relieved:  

 

Kan ni inte lägga till Youtube musik? Är bättre utbud av musik där. 

Svara