Fråga

dålig wifi

  • 6 June 2024
  • 4 svar
  • 32 visningar

Beskriv vad du önskar hjälp med: Hej vi har haft bra Wi-Fi här i storvreten Tumba där vi har fått upp till 100 mbits men sedan förra torsdagen så har vi fått högst 7 mbits och det går knappt att kolla på tv i 4K. Vi vet inte varför eller om det är något som ni har problem med eller om det är något som stör nätverket för att vi har också precis installerat en kamera som fungerar med Wi-Fi. Vi använder oss av er Zyxel NR7103 
 


4 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Här skulle vi till att börja med reda ut om du faktiskt menar wifit eller om du menar den mobila uppkopplingen. Men i båda fallen spelar placeringen av routern roll. Kolla även drifinfo på kartan för aktuell adress,

Hej jag menar Wi-Fi hemma och det finns inget i driftinfot men vilket håll ska jag placera min antenn som man får med isåfall 

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej jag menar Wi-Fi hemma och det finns inget i driftinfot men vilket håll ska jag placera min antenn som man får med isåfall 

Driftinfo visar om det finns någon störning på nätet. Men det har inget att göra med hur ditt lokala wifi fungerar. För att reda ut detta bör du använda Zyxels app Air. Då kan du se signalstyrkan, göra ett hastighetstest direkt från routern mm. Du kan då också flytta runt routern till olika fönster och se var det blir bäst.

Jag har provat appen och det står att jag har bra signal och det står inget i driftinfon vet inte varför den gick ner i hastighet helt plötsligt kan det vara kameran som installerades alldeles nyss och stör?

Svara