Besvarat

Svip-Center.com - Scam eller Tre?

  • 23 August 2019
  • 7 svar
  • 819 visningar

Fick just upp en sida, som trängde sig framför den sida jag skulle besöka, och som lovade gåvor om jag fyllde i en rad frågor. Är detta från Tre eller en scam som jag tror? Se skärmdump.




[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till lounge
icon

Bäst svar av Erik 23 August 2019, 16:42

Visa original

7 svar

Där kom den igen när jag skulle besöka en Wordpress-blogg. Är ”svp-center” nåt ni känner till?

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, detta skulle jag kunna ta gift på att det inte är 3 dom står bakom. Speciellt inte om det pop-up osv.
🙂
Tack för input. Tror också det är lur. Men jag skulle vilja höra det från Tre officiellt.
Användarnivå 5
Emblem +36
Tack för input. Tror också det är lur. Men jag skulle vilja höra det från Tre officiellt.

Halloj @Zacke !

Detta är inte något som kommer från oss utan rör sig om scam. Vi har ingen, och har aldrig haft någon sådan kampanj.

Tack för att du meddelade oss om detta och skickade med printscreens på dessa. Vi tar det omedelbart vidare internt. 👍🏻
Användarnivå 7
Emblem +10
Kollade runt lite och det ser ut som att det handlar om malware, ett program som triggar dessa annonser i din webbläsare. Om du har ett antivirus program installerat på din dator, uppdatera det och kör en "Scan".

Förhoppningsvis blir du av med skräpet ganska enkelt. ☺️

https://howtoremove.guide/remove-svip-center-plus-spam-virus-mac/
Jag använde Safari på IPhone när det hände. Men det verkar borta nu. Så vitt jag kan se är den där remove för Mac-datorer. Nån idé för iOS?
Annars tack för tipset!
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag använde Safari på IPhone när det hände. Men det verkar borta nu. Så vitt jag kan se är den där remove för Mac-datorer. Nån idé för iOS?
Annars tack för tipset!


Jaha! Ja, då kan man stänga av "pop-ups" via inställningar och rensa cache. Här finns det några tips hur du gör det på en iPhone.

Svara