Besvarat

problem m sms, varning om att numret inte är associerat m mobilen

  • 24 April 2023
  • 6 svar
  • 2668 visningar

Hej! Får felmeddelande om att vanliga sms inte kunde skickas. Ser även detta under Inställningar- Meddelanden 

Vad gör jag? Med vänlig hälsning, Karolina 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 28 April 2023, 13:39

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Karrobarro 

Har detta problem kommit plötsligt eller har du gjort något byte av telefon/nummer senaste ?

Jag skulle testa att avaktivear och aktivera / logga in igen och se om det funkar som det ska gå . Att se över Apple ID inställningarna så rätt nummer står och även att det är rätt inställningar för iMessage & Facetime . Det kan även vara bra att se så man har senaste mjukvaran för telefonen .

https://support.apple.com/sv-se/HT201349

/F

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Karrobarro!

Låter som att numret i inställningarna inte stämmer. Testa detta:

 

Ändra numret i inställningarna

  1. Öppna Inställningar
  2. Klicka på Telefon
  3. Klicka på Mitt nummer
  4. Se till att numret som står där är ditt, annars ändra så att ditt nummer står där.

 

  1. Öppna Inställningar
  2. Klicka på Meddelande
  3. Klicka på Skicka och ta emot
  4. Se till att numret som står där är ditt, annars ändra så att ditt nummer står där.

 

Hoppas att det löser sig! Hojta till annars 😁

Hej och tack för svaret! När jag ändrar så återgår den direkt till fel nummer, dvs inte mitt. Så märkligt. 🤷🏻‍♀️

Användarnivå 6
Emblem +40

Och detta numret som visas är något du haft tidigare eller känner igen?

I vilken inställning är det som det står fel nummer ? Mitt nummer / iMessage , Meddelande .

Se om du kan göra en uppdatering av din iPhone . Så du har senaste mjukvaran för den. Kan vara bra att vara ansluten till fast /obegränsat Wi-Fi ifall man har en begränsad surfpott . Så inte det tar slut , vore tråkigt . Värt att nämna är att vara redo med rätt pin-kod och även sin lösenkod om man har en sådan 😉

/F

Jag har samma problem. Jag har gjort allt ovanstående. Har nyaste programuppdateringen och har nollställt nätverksinställningarna. Det står fortfarande ”det här numret är registrerat för ditt Apple-id men är inte associerat med den här mobilen. Du kan fortsätta att använda det här numret för imessage och FaceTime till det löper ut” på FaceTime och imessage. 

Jag har samma problem. 
Har provat det ni nämnde. Men det hjälper inte. Bytte precis till tre då blev det så här.

Svara