Skip to main content

Betala faktura med Apple/Google pay eller spara betalkort

Kategori: Faktura

Hej,

 

tänkte precis på en grej när jag var inne i Mitt3-appen för att betala fakturan. Vore det inte smidigt att kunna betala fakturan direkt med Apple Pay på en iPhone eller Google Pay på en Android? Känns som mer sömlöst och modernt än att behöva skriva in sitt kortnummer varje gång. 

 

Om det inte är superenkelt, kanske det skulle gå att få till att det går att spara ett kort för smidigare betalning. 

Hej @Pettersson !

Bra idé! Kan inte svara på exakt hur detta ser ut eller skulle fungera men jag tar idén vidare!

/Nils


Ny idéÖppen

Halloj!

Vi har nu lanserat Automatisk kortbetalning! Det är inte riktigt Apple Pay eller Google Pay, men som du nämnde sist i ditt inlägg @Pettersson, så är det att man kan spara sitt kort på Mitt3 för månatliga automatiska betalningar varje månad. Busenkel aktivering och det går att kombinera med SMS-notis, e-faktura med mera.

Läs mer om den här:

 

Jag kommer stänga denna idé nu då vi inte har i planen att ta in Google- eller Apple Pay som betalmetod på Mitt3 tyvärr. Men hoppas att den automatiska kortbetalningen uppskattas!

 

(justerade även rubriken något, hoppas att är ok!)


ÖppenDelvis genomförd

@JeppePeppe En fråga baserat på detta - om jag skulle betala fakturan tidigare med Swish, betalkort eller via banken - vad händer då med transaktionen? Dras den ändå eller sker den inte så länge betalningen registrerats hos er före förfallodatumet?


@JeppePeppe En fråga baserat på detta - om jag skulle betala fakturan tidigare med Swish, betalkort eller via banken - vad händer då med transaktionen? Dras den ändå eller sker den inte så länge betalningen registrerats hos er före förfallodatumet?

 

Jättebra fråga! Har vi registrerat din betalning innan förfallodatumet så kommer inte någon dragning ske vid förfallodatumet. 😊