Antal idéer: 52 st
Tillägg i rutanDelvis genomförd
Går det på något sätt att även lägga till i rutan att " 3 kan inte svara/skriva om privata abonnemangsuppgifter mm i detta publika forum " Många besökare som tror dom ska få svar från 3 om sitt privata abonnemang här.. Alltså känsliga uppgifter! 😃😃😃😃
Täckningskartan - UtbyggnadPågående
Förtydligande på täckningskartan/utbyggnaden! Under fliken Utbyggnad borde det framgå att man kan klicka på cirklarna för mer information!
Bifoga bild i PMInte genomförd
Jag hade uppskattat att man även i privata meddelande skulle kunna infoga bild/bilder … Är det tekniskt möjligt @JeppePeppe 🤞
Testa Tre och täckningenÖppen
Hej! Har märkt nu senaste tiden att flera av operatörerna här i USA erbjuder olika abonnemang för att testa nätet och täckningen, allt från en vecka med några GB data till 30 dagar med obegränsad data. Oftast är det ett nytt nummer på testabonnemanget så att det går att använda vid sidan av sitt befintliga - även eSIM är ett krav på de flesta. För att slippa flytta sitt nummer och hålla på! Det verkar som att det är begränsat till en gång per IMEI-nummer. Kanske skulle gå att begränsa till en gång per personnummer i Sverige? Skulle detta kunna vara något för er kanske? Fånga kunder som är lite rädda för att lämna operatören de vet har bra täckning - tänker speciellt nu när ni byggt ut nätet så mycket!
Avisering för "tummen upp"Inte genomförd
Är det möjligt att göra så att man får en avisering när någon gillat ens svar/text..? Tummen upp 👍
"Bästa svar" notifieringGenomförd idé
När en skribent får "Bästa svar" i ett inlägg så kommer det ett mejl som inte tydligt visar just detta, se bild nedan. Kan man förtydliga mejlet med "Bästa svar" inskrivet??
Notified symbolGenomförd idé
Finns det möjlighet att lägga in en notifiering symbol i övre menyn i inloggad läge på 3 Community? Idag får man ju notifiering via mail om man blivit taggad, vilket är bra. Men att ha en länk i menyn gör att man lättare kan överskåda tidigare trådar man varit taggad i 😀 @JeppePeppe
Community på hemsidanInte genomförd
När jag loggar in på Tre hemsida med mobilt bankID tycker jag man borde bli automatiskt inloggad på communityt också istället för att ange epost och lösenord sen få en kod till E-posten som inte alltid kommer fram. Och jag ser ingen länk till communityt på hemsidan utan jag måste söka på Brave efter det.
UTLANDSURFPågående
Jag tror frågan har ställts tidigare i forumet men jag önskar man kunde se sin använda surf i Mitt3 när man är utomlands. Dvs jag vill se den totala mängden utan att behöva räkna dag för dag som man får göra idag. Måste väl gå att få till? @JeppePeppe
Leveransstatus och info.Pågående
Jag fattar att det kan va knepigt, fördelningen av tex en ny telefon och hur man ska förhålla sig till snåriga lanserings-embargon osv. Men som slutkund hade det varit fint att kanske ibland få en update om tex en telefon försenas vid lansering (typ min nu) eller liknande. Vet inte men vill minnas att jag kände lite samma senast jag beställde en telefon att informationen (behöver ju inte vara minut-updates) men typ “shit sorry luren är försenad från leverantör” eller liknande. Är detta bara gnäll och ingen ide? typ va. Iden är väl att få ett bättre informationsflöde vid tex försening av leveranser eller vid lanseringar av produkter. Förstår som sagt att ni kanske inte får all info heller och sitter i samma båt lite. Något liknande detta hade kunnat fungera rent visuellt för mig.
Betala faktura med Apple/Google pay eller spara betalkortDelvis genomförd
Hej, tänkte precis på en grej när jag var inne i Mitt3-appen för att betala fakturan. Vore det inte smidigt att kunna betala fakturan direkt med Apple Pay på en iPhone eller Google Pay på en Android? Känns som mer sömlöst och modernt än att behöva skriva in sitt kortnummer varje gång. Om det inte är superenkelt, kanske det skulle gå att få till att det går att spara ett kort för smidigare betalning.
Inloggning 3-communityNy idé
Lite dåligt att engångskoderna till communityt bara gäller i 3 minuter, dom hinner ju knappt komma fram till min proton mejl förrän dom är förbrukade. Det tar ju nån minut innan koden kommer fram, om den ens gör det. och där försvinner ju 1 minut och när jag sedan skriver in den är den förbrukad och då måste jag ange mejl och lösennord igen och få en ny kod. Lite krånligt tycker jag det borde funka att bara logga in med QR-kod istället som man loggar in till sin bank med mobilt bank-ID. Detta har hänt mig ofta att engångskoderna blivit förbrukade innan dom kommmer fram. Kan dom inte gälla lite längre än 3 minuter?
Aktivera eSIM direkt i Mitt3-appenÖppen
Hej! Nu var det några år sedan Tre började med eSIM. Supersmidigt att komma igång med det direkt genom att skanna en QR-kod och att den kan genereras snabbt online. Vad som skulle göra det ännu smidigare vore om det går att ladda ner det direkt i mobilen via Mitt3-appen (de andra operatörerna har denna lösning). Detta gör det mycket smidigare om en beställer eSIMet direkt i den telefon som det ska användas i. Idag behöver en kopiera aktiveringskoderna alternativt ha en annan enhet tillgänglig så det går att skanna QR-koden (ja det går ibland att hålla in på QR-koden och få samma resultat - men inte alltid). Lite som de appar som finns för eSIM för resor alltså, direkt beställa och aktivera eSIM för ett abonnemang genom Mitt3-appen utan att behöva skanna QR-koder.
"LÄMNA DINA SYNPUNKTER PÅ TRE,S TÄCKNING HÄR" Funktion önskemålGenomförd idé
Hej , Jag har ett önskemål om en funktion som ni tar på telefon nu egentligen vad jag vet . Men det är en funktion på tex eran hemsida , Community eller tre hemsidan att kunna flika in på “ lämna synpunkt för utbyggnad “ . Och därifrån få ännu mer och öppen feedback vad gäller täckning , om man kan göra förbättringar. Speciellt då fler kunder lär hitta denna funktion , Många vet inte om tex att man kan göra en “ teckningsanmälan ihop med era anläggare “ . Vad jag såg så är det tex en annan större dominerande operatör i Sverige som har just detta . Vore något att se framöver hos 3 kan jag tycka ! Gärna vidarebefodra detta till ansvarig avdelning . Mvh F
Valmöjlighet för god, bra, mycket god!Genomförd idé
Jag skulle önska att funktionen för inställning av valmöjligheten för god, bra och mycket god kom tillbaka på täckningskartan!
UTBYGGNAD 5G på 2100-bandetFeedback
Nätnytt med uppdateringar om vart 3 bygger nya basstationer är en unik tillgång för 3:s kunder! Nu är frågan om det finns möjlighet skriva ut vilka/vilket område som fått uppdaterad täckning med 5g på 2100-bandet?! Är det något som går att tillgodose @JeppePeppe
Förkorta SMSen vid utlandsvistelseÖppen
Halloj! Jag har rest en hel del den senaste tiden och tänkt lite på SMSen som skickas ut när en kommer till ett nytt land. Ofta blir det två SMS som kommer med väldigt liknande information. Här nedan är från Spanien som exempel: SMS 1: Välkommen till Spanien!Här kan du använda 60 GB surf per kalendermånad utan extra kostnad. Inom EU/EES och Storbritannien ringer, surfar och SMSar du till samma pris som inom Sverige.Inkommande samtal: 0 kr/minNödnummer 112: 0 kr/min Om du har någon surftjänst kopplad till ditt abonnemang, kan du ha ytterligare surf att använda Inom EU/EES och Storbritannien under kalendermånaden. När du har använt all din surf kommer du antingen kunna köpa extra surf på samma sätt som i Sverige eller betala 2,25 öre/MB. Vi kommer skicka ett sms när du använt all surf och informera om vad det kostar att surfa vidare. Läs mer på tre.se/euroaming, logga in på Mitt3 eller ring +46763303030 (0 kr/min). Hälsningar Tre SMS 2: Du har nu börjat surfa i Spanien och kan surfa upp till 60 GB per kalendermånad utan extra kostnad. Har du en surftjänst kopplad till ditt abonnemang, kan du ha ytterligare surf att använda inom EU/ESS och Storbritannien under kalendermånaden. När du har använt all din surf kommer du antingen kunna köpa extra surf på samma sätt som i Sverige eller betala2,25 öre/MB. Vi kommer skicka ett sms när du använt all surf och informera om vad det kostar att surfa vidare. Hälsningar Tre Jag tänker att det kanske skulle kunna räcka med ett av dessa SMS i EU/EES-länder (och eventuellt 3Världen-länder) där användandet inte kostar extra. Likaså kanske det skulle vara möjligt att korta ner texten något för att informera om mer - med färre ord. Det andra SMSet som skickas ut är väl dock bra info om en befinner sig i ett land där surf inte ingår. För länder som ingår i 3Världen ser SMSen något annorlunda ut. Även där skickas två ut, vilket även det är lite onödigt. All information borde gå att få ihop till ett SMS. Likaså nämns Musiksurf i dessa SMS, vilket kanske är lite gammalt eftersom den tjänsten inte finns kvar. 😉 Varför detta? Dels så tröttnar vi, eller åtminstone jag, snabbt på att läsa för mycket av liknande information. Det känns även onödigt med två SMS som i princip kommer samtidigt som informerar om samma sak. Känns även som att det minskar risken för missförstånd med mindre och tydligare information.