Skip to main content
Pågående

Spärra satellitroaming via Mitt3

• 1 augusti 2023
  • 7 svar
  • 513 visningar

• Ambassadör
  • 379 kommentarer

Det skulle vara fint om det gick att spärra satellitroaming (som är väldigt dyr), men samtidigt ha telefonen tillgänglig för vanlig dataroaming. Detta är extra viktigt när man åker båt mellan olika länder där man stor del av tiden kan vara uppkopplad mot olika länders mobilnät, men där mobilen ibland kan hoppa över på satellit.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att få spärra dataroaming utanför 3Världen.

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

7 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 1 augusti 2023

@Qwirks Vore toppen om detta gick att göra direkt via Mitt3. Lösningen som finns idag är att kontakta kundservice som kan hjälpa till och spärra satellitroaming. När detta är gjort är det endast nät som finns på fartyg och flyg som spärras, inte vanlig roaming.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 augusti 2023

Hejsan @Qwirks! Tack för din idé. 👍

Precis som @Pettersson skriver så går det att göra genom att kontakta kundservice, men förstår absolut att det hade varit skönt att kunna göra på egen hand via Mitt3! Jag tar detta vidare till ansvariga och återkommer så fort jag hört något! 😊

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 augusti 2023
Ny idéPågående

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 17 augusti 2023

Hej igen @Qwirks!

Jag har nu fått svar från ansvariga att de är medvetna om detta problem, och att de kommer se närmre på en eventuell lösning. Tyvärr har jag inte mycket mer att gå på idag, men jag hoppas att något rimligt kan komma framöver.

Tusen tack igen för din idé! 😊

Forum|alt.badge.img+36
  • Skribent
  • Ambassadör
  • 379 kommentarer
  • 2 december 2023
JeppePeppe skrev:

Hej igen @Qwirks!

Jag har nu fått svar från ansvariga att de är medvetna om detta problem, och att de kommer se närmre på en eventuell lösning. Tyvärr har jag inte mycket mer att gå på idag, men jag hoppas att något rimligt kan komma framöver.

Tusen tack igen för din idé! 😊

Hej @JeppePeppe 

Tror du att detta kan bli verklighet? Som jag förstår det har er Hallon denna funktionalitet så ni kan väl bara kopiera deras. 😀

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 december 2023

Hej igen @Qwirks! 👋

Jag kikade med ansvariga och vi hoppas kunna kika på denna funktion snart. Ledsen att det tagit sådan tid, anledningen till det är som jag skrev i den andra tråden - att det varit andra funktioner i Mitt3 som prioriterats.

Så fort vi har någon uppdatering så skriver jag det här!

• Rookie
  • 6 kommentarer
  • 31 december 2023

Vill bifalla idén. En röst till alltså…

Kanske ärendet kan prioriteras högre med fler röster? ;-)

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies