Fråga

dåligt täckning

  • 27 July 2022
  • 5 svar
  • 595 visningar

Jag jobbar i årstaberg nu och ni har dåligt nät täckning 

jag kan inte göra telefon samtal eller ta emot samtal in i min arbetsplats 

nälla häjlp 

h

balsam 


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉 , @Balsam 

Kikade där på täckningskartan som referens för att se hur bra täckning det kan vara . Är mycket som spelar in i verkligheten kontra kartan . Men som det ser ut , så har du möjlighet till bra 3G & 4g täckning .

Men det låter som att du är inomhus och där kanske det är mycket som påverkar täckningen negativt , så som väggar,tjocka fönster osv .

För du upplever att du har bra täckning och stabilitet när du är utanför jobbet & på fritiden ?

Beroende på om du har tillgång till Wifi på arbetet , så kan det förbättra genom att man kan använda sig av samtal över wifi . Man kan även välja att låsa sig på 3G för öka stabiliteten och därefter möjligtvis kan få bättre täckning för just den tekniken .

Men om du har dålig täckning överallt , även utanför jobb . Så bör man nog kika närmare på vad orsaken kan vara .

 

Mvh F

Hej! Har dåligt täck när jag är på tåget och kan inte visa biljetter. Hur ska jag göra? Vill inte byta tillbaka till Telia. 😩

Användarnivå 2
Emblem +3

Hej! Har dåligt täck när jag är på tåget och kan inte visa biljetter. Hur ska jag göra? Vill inte byta tillbaka till Telia. 😩

Alla operatörer har ofta dålig mottagning inne på tåg. Ofta finns det wifi på tågen. Biljetten bör dock vara cachad i appen och behöver därför ingen mottagning. Det finns en anledning som det ofta står att du “inte kan köpa biljetten ombord”.

Jag jobbar på sjukhuset i Lund och har så dåligt täckning på min avdelning kan ni inte lösa det på något sätt??

 

Användarnivå 2
Emblem +3

Jag jobbar på sjukhuset i Lund och har så dåligt täckning på min avdelning kan ni inte lösa det på något sätt??

 

Jag jobbar på sjukhuset i Malmö och det är samma problem med Tre där. Men jag kör Telia på mobilerna därför att regionen har avtal med Telia som har satt upp interna basstationer för 4G inne på alla sjukhus. Det finns ingen annan operatör som har någon chans att ordna bra mottagning inne i ett betongblock. På det har Telia även basstationer på taken på sjukhusen. Därför är sjukhusområden speciella och som en stad i staden där särskilda regler gäller pga offentlig upphandling, IT-säkerhet mm 

Svara