Besvarat

Hjälp! Extra-surf fungerar inte!

  • 31 August 2018
  • 4 svar
  • 1043 visningar

Hej min Surf tog slut precis klockan 18:00 idag Fredag den 31.08 /kommer till sidan köp Extrasurf köpt en gång väntade 5/10 min händer inget köper en gång till väntar 30min händer inget trycker på surfa vidare det går så långsamt att jag behöver för att öppna Facebook ca 15 min. Så nu har jag loggat in mig på Mitt3 och mitt konto har fortfarande inte blivit aktiverat för att försöka igen att köpa extrasurf. Vad ska jag göra? Och hur?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 31 August 2018, 20:35

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Marcel !

Varmt välkommen till 3Community och tack för din fråga! :)

Det låter väldigt underligt måste jag ändå säga, när man gör en påfyllning så blir datamängden tillgänglig nästan omgående, ibland kan det ta några minuter men absolut inte 30 min.

Det kan finnas två orsaker:
  1. Har du möjligtvis flera abonnemang och fyllt på fel nummer/abonnemang? (Du behöver vara inloggad som administratör för att se samtliga abonnemang)
  2. Beroende på vad du gör på nätet kan datamängden ta slut snabbare än vad man oftast tror. (Nedladdning av stora filer, streaming i hög kvalité)

Hur loggar du in på MItt3? Som admin behöver man ange e-mail adress.
Berätta hur det gick så hjälps vi åt! 🙂
  • Hej Tack för ditt svar. Ja jag tycker det själv väldigt konstigt då det har hänt mig några gånger att jag behövde köpa extrasurf men aldrig haft det problemet som har uppstått Nu. Och jag hade köpt 2 gånger extrasurf utan att det hände något bara att det stog/stod att det kommer att dröja några minuter. Nej jag har inte fyllt i nå fel nummer. Då jag får automatiskt en sida från Tre om jag har förbrukat min Surf för att kunna köpa Extrasurf eller surfa vidare med långsamt internet. Eftersom jag köpte två gånger och väntade i 30 min har jag startat om min Router efter det men hjälpte inte. Då tryckte jag på att kunna surfa vidare utan extra kostnaden och det kan jag men mitt internet är så långsam nu att det inte går att göra något på internet. Sen stog det på samma sida https://information.tre.se/em att jag kunde köpa mera Surf på Mitt3 och då hade jag registrerad mig hos tre hemsida och väntar på att mitt konto ska bli aktiverat. Så se det ut om jag loggar in mig hos Tre och jag är Kund hos tre. Har angett min e-post och sen mitt lösenord.

Ditt konto är snart aktivt.

När dina abonnemang har aktiverats så kommer du att kunna logga in och administrera dessa via Mitt3.
Användarnivå 7
Emblem +10
Hmm.. det låter konstigt. Behöver nästan kolla hur det ser ut i systemet. Hör av mig till dig i ett PM.
Så nu fungerar det igen som vanligt eftersom vi har en ny månad! Hoppas att tre inte beräknar mig 200kr för en tjänst som aldrig har fungerat!?! Men tusen tack för din hjälp Erik Mvh Marcel

Svara