Besvarat

Hur byter man PIN-kod?

  • 24 April 2019
  • 5 svar
  • 15484 visningar

Hej! Jag är ny användare av 3. Jag har satt i simkortet och allt fungerar. Men jag vill byta pinkod till att starta upp telefonen till en egen kod. Hur gör jag? Vänligen Ulf.

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Pettersson 25 April 2019, 16:47

Visa original

5 svar

Användarnivå 3
Emblem
Hej Ulf,
Du kanske har lyckats reda ut detta nu, med pinkoden? Men om inte, så kan det underlätta om vi andra fick reda på vilken telefonmodell du har? Apple eller Samsung (annan android)?

Mvh
Johan
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om det är PIN-koden till ditt simkort du vill byta är det ganska enkelt.

OBS! Se till att du har tillgång till din PUK-kod innan du gör detta. PUK-koden finner du på platskortet som simkortet satt i när du fick telefonen. Den står bredvid PIN-koden. Denna behövs, annars blir sim-kortet låst.

Gör såhär: starta om din mobiltelefon. När du blir tillfrågad om din PIN-kod för SIM-kortet anger du medvetet fel kod tre gånger. Nu kommer du att bli tillfrågad efter PUK-koden, ange denna. När du gjort det får du välja en ny PIN-kod för SIM-kortet. Ange den två gånger enligt instruktionerna. Klart. 🙂
Hej Pettersson!
Tack för ett svar som lösta problemet.
/Ulf

Hej!

Jga har precis börjat använda mitt nya 3 simkort och undrar samma sak, jag har en IPhone mobil, jag vill byta pinkoden :)

ser fram emot att börjat använda min nya abonnemang:) 

tack för hjälpen 

mvh

Bea 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @BeaTricita 

 

Om du följer denna väg så hittar du vart du byter kod på en iPhone . 

Inställningar → mobilnät → simkort / primärt → Sim-Pin → Ändra pin . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Svara