Anställd eller firmatecknare - vem får göra vad?

  • 29 June 2023
  • 0 svar
  • 2521 visningar
Anställd eller firmatecknare - vem får göra vad?
Användarnivå 3

Här har vi skrivit ihop det du som anställd får göra när det kommer till ditt jobbabonnemang - så att du slipper störa chefen 😉

 

Vad får jag som anställd göra? 

 

✖ Anställd får inte göra:

  • Se eller hantera fakturor
  • Aktivera ett nytt sim-kort
  • Beställa ett nytt sim-kort
  • Göra ändringar som innebär kostnad för företaget
  • Få information kring någon annans abonnemang

 

✔ Anställd får göra:

  • Fråga om ditt egna abonnemang
  • Begära ut PIN- eller PUK-kod
  • Fråga om din bindningstid
  • Fråga om ditt användande
  • Fråga om din faktura för ditt egna abonnemang
  • Få hjälp med felsökningar med ditt abonnemang (om en felanmälan eller en ändring som innebär en kostnad behövs göras kommer firmatecknaren behöva ta kontakt med oss).

 


 

Vad får jag som firmatecknare göra?

Allt. Som firmatecknare får du ta del av all information och göra alla typer av olika ändringar som exempelvis överlåta abonnemang eller flytta nummer.

Som firmatecknare har du möjlighet att logga in på Mitt3 för att bland annat se och hantera fakturor.

 


 

Vad får jag göra om jag har en fullmakt?

Om du har fyllt i samt skickat in en fullmakt till oss som har blivit godkänd får även du ta del av all information samt göra alla olika ändringar trots att du inte är firmatecknare, så länge fullmakten inte säger något annat. Firmatecknare kan välja vilka ärenden som en fullmaktstagare får administrera.

 

Hur kan jag som anställd få en fullmakt?

Du behöver ta kontakt med din huvudadministratör eller firmatecknare på ditt företag för att kunna få en fullmakt.

Hur kan jag som firmatecknare ge fullmakt till en anställd?

Om du som firmatecknare vill ge en anställd en fullmakt behöver ni tillsammans fylla i en blankett som ni hittar här: https://assets.tre.se/dokument/foretag/blanketter/generell-fullmakt-20230119.pdf

När ni har fyllt i den behöver den postas in till oss på denna adress:

Hi3G Access AB Box 7012 121 07 Stockholm-Globen

Därefter tar det cirka 1 vecka för blanketten att bli godkänd och laddas upp på kundbilden och därefter är det klart.

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer