Skip to main content

Zyxel nr5103e fungerar normalt utan problem.

Men blockerar min Reolink Wi-Fi kamera,

kan ansluta den till 2.4 når den internt mer inte externt.

har testat att stänga av brandvägg, öppnat alla tänkbara portar men utan framgång.


Har en Smartplug till andra huset, dvs nätverk över 230v kopplad till routern.

Och dra mig baklänges, ansluter jag till det Wi-Fi’t så fungerar det.

Vad fåglarna är det som blockeras ??

 

 

 

Nja, din router blockerar nog inget. Vad använder du för app till kameran? Om jag jämför hur det funkar med appen Smart Life, som jag använder för lampor mm, så har de ibland serverproblem och då funkar det inte förstås. Det vanligaste är dock att 2.4 Ghz inte har tillräckligt med signal för att en viss lampa ska funka. Tyvärr verkar de flesta smarta prylar använda sig av 2.4 Ghz, med påföljande problem som den frekvensen har. Hade varit bättre om allt kunde köra på 5 Ghz, inte minst för att man då skulle kunna ha flera prylar mot samma router.


Jo, något i Routern blockerar.

 

kör Reolink egna app, kameran fungerar alltid när jag är på plats på landet, stänger jag av wifi på mobilen når jag inte kameran.

när kameran är ansluten tlll mitt andra wifi fungerar det klockrent.

 

kan ju tilläggas att allt annat funkar

jag kan styra både Apple home och Telldus på distans.

 


Har du felsökt via dessa tips: https://support.reolink.com/hc/en-us/articles/360007503073-Reolink-Connection-to-Router-Failed/


Jag har felsökt på alla tänkbara sätt, har även fått en inofficiell firmware från Reolink.

men eftersom kameran fungerar direkt när jag byter Wi-Fi, så måste routern blockera något på Wi-Fi med ej på LAN

 


Jag har felsökt på alla tänkbara sätt, har även fått en inofficiell firmware från Reolink.

men eftersom kameran fungerar direkt när jag byter Wi-Fi, så måste routern blockera något på Wi-Fi med ej på LAN

 

Men har du specifikt gått igenom de steg som finns i länken? Utöver det så finns det knappast någon här som kan hjälpa med detta.


Jag har felsökt på alla tänkbara sätt, har även fått en inofficiell firmware från Reolink.

men eftersom kameran fungerar direkt när jag byter Wi-Fi, så måste routern blockera något på Wi-Fi med ej på LAN

 

Men har du specifikt gått igenom de steg som finns i länken? Utöver det så finns det knappast någon här som kan hjälpa med detta.

Din länk handlar om att inte kunna koppla upp till Wi-Fi

Att koppla upp är inga problem, problem är att nå is WAN

men jag har följt alla deras andra guider kring det problemet


Även kollat att UDP är öppnat för samtliga portar?


Även kollat att UDP är öppnat för samtliga portar?

Yes, alla portar öppna, brandvägg helt avstängd för att försöka ringa in felet

som sagt, stendött via Wi-Fi från routern, men fungerar på Wi-Fi från TP-Link WPA4200 Powerline som är kopplad till routern 


Lämna en kommentar