Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 May 2019
  • 130 svar
  • 23949 visningar

Användarnivå 1
  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
icon

Bäst svar av Erik 27 February 2020, 08:13

Visa original

130 svar

Användarnivå 2

Kan man inte gå ihop på något sätt för att trycka till Tre? Eller gruppsägaupp våra abonnemang med samma "hashtag" för att de ska hajjar att det är koordinerad uppsägning för att de är sämst o skiter i sina kunder? Kanske en gemensam reklamation och be om kompensation eller chansen att bryta kontraktet. Jag känner mig grundlurad. Förlängde mitt abonnemang i tron om esim snart. Vill verkligen bryta mitt kontrakt på något sätt nu. Nästan oavsett om de fixar esim eller inte. Riktigt arg över dehär.

Användarnivå 1

Suck, nu över ett års väntan på e-sim för Galaxy Watch som typ utlovades under första kvartalet för 2019. Blir nog en jul med funderingar på hur länge man ska orka vänta eller om det är dags att ge upp och byta operatör.

Användarnivå 1

Som någon tidigare nämner så kan det vara Apple som ligger bakom, fråga mig inte varför, och det kan man väl  inte skriva ut i klartext. Hört från hyfsat säker källa att de inte så populära bland telecom för att de styr rätt hårt. Kanske säljs för lite I-phones på Tre? 

 

Användarnivå 2

Som någon tidigare nämner så kan det vara Apple som ligger bakom, fråga mig inte varför, och det kan man väl  inte skriva ut i klartext. Hört från hyfsat säker källa att de inte så populära bland telecom för att de styr rätt hårt. Kanske säljs för lite I-phones på Tre? 

 


Om så är, så har Tre lurat mej att byta leverantör. Jag bytte från Hallon till Tre bara för att Hallon inte stöder eSIM.

Tre är SÄMST.

Användarnivå 2

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

 

Hejsan@Unaben:slight_smile:

 

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

 

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Ja, så var vi där igen med huvudet på sned och en till pudel. Ni har snart en hel kennel. Det räcker inte med några klämkäcka saker om att ni är ledsna osv. Tala nu om vad som försenar detta. Det är klart att ni vet varför det dröjer. Vet ni inte det så har ni ganska mycket att jobba på avseende er internkommunikation. Dessutom har era kunder under resans gång fått olika svar från olika håll, både gällande tidsschemat och om tjänsten ska introduceras över huvud taget. Hade jag i mitt företag betett mig som ni gör mot era kunder, hade jag inte blivit så gammal på marknaden. Nu har oktober månad gått och vi har fortfarande inget besked om varför det finns förseningar och när tjänsten ska introduceras.

Ja, så gick även november. Ja, vad ska man säga. Det som är rätt i detta är att Tre inte sagt vilket år. Jag vidhåller teorin med påtryckningar från Apple. Sorglig sak det här. Tre har ju stor empati, de förstår våra känslor, men de gör inget åt det. Det blir en annan operatör nästa gång.

Användarnivå 1

Berätta var/vem högre upp i organisationen som vi ska vända oss till? Er information till ledningen lindas in el fastnar på vägen. 

Jag har inte haft någon operatör sedan Vodafones glada dagar, alltid varit nöjd, men det här är riktigt dåligt, och skadar ert renommé ordentligt. Förstår inte era chefer det?

 

 

Användarnivå 2

-Jaha Tre! Hur går det med E-sim till Samsung som Ni så dyrt och heligt lovade innan november månad slut skulle finnas tillgängligt. 

Användarnivå 2

Provade precis att avsluta abbet i förtid med hänvisning till att Tre lurat oss. Det gick sådär kan jag säga :disappointed:

Killen jag pratade med gick in här och läste bla. denna tråd. Han tydde det till att Tre inte alls ljugit, utan det enda dom lovar är att dom jobbar på att få igång stödet för Samsung Galaxy watch… :joy:

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

Användarnivå 7
Emblem +38

 

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

 widget

 

 

Just "gammal" om.du syftar på Galaxy watch som.gammal kan jag säga inte stämmer. Då den senaste modellen "active 2" har samma processor som Galaxy watch. OCH Galaxy watch kommer få i princip alla funktioner som active 2 i och med en uppdatering som Samsung just nu rullar ut. :) Så där behöver du inte oroa sig alls! 

var är esim till galaxy watch active 2 snart kommer fan den nya galaxy watch och vi har inte kunnat utnyttja vår galaxy watch på grund av er tre suger verkligen jag bara längtar att min bindningstid är över sedan kommer jag att försvinna att vara kvar som kund oss treeeeeeeeeee. aldrig mer oss tre den suger verkligen och lurar folket:angry::angry:

Användarnivå 3
Emblem

Provade precis att avsluta abbet i förtid med hänvisning till att Tre lurat oss. Det gick sådär kan jag säga :disappointed:

Killen jag pratade med gick in här och läste bla. denna tråd. Han tydde det till att Tre inte alls ljugit, utan det enda dom lovar är att dom jobbar på att få igång stödet för Samsung Galaxy watch… :joy:

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

På hemsidan påstår de att tjänsten skulle komma i oktober till galaxy warch active 2 ( https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/galaxy-watch-active2/  ) så nog ljuger de alltid. Gör ett nytt försök att reklamera abonnemanget för det tycker åtminstone jag är rimligt. Kommer snart själv göra det om de inte uppfyller sina löften om att vi skall få esim. Jag tycker det är pinsamt att vara kund hos operatören som är sist med en sån funktion. Vad mer är det de inte är kompetenta att lösa? Jag rekommenderar inte Tre till någon i dagsläget.

Användarnivå 2

Hur går det för er Tre egentligen?

När ska ni lyckas med det vi alla går och väntar på?

Har ni satt ut nån ny tid detta ska vara löst?

Så länge som vi alla väntat tycker jag att ni borde bjuda oss med klockan på några månaders testperiod när det väl kommer igång.

Användarnivå 1

Jag skiter rätt blankt i esim då jag inte har användning för det just nu. Dock blir man lätt irriterad på den stackars praktikanten som måste försvara Tre i tråden. 

Tre borde vara transparenta nog att ge ett svar på vad det är som strular. Kom med ett rakt och ärligt svar så kommer kunder ha överseende och förståelse. Låta någon liten praoelev lova att det snar kommer räcker inte.

 

Först tyckte jag synd om 3 som inte löste det med esim.

Sen började bli pinsamt i ca 1år.

Nu är det bara löjligt!

Och den dagen det kommer så tar de säkert bra betalt....så ingen vill ha esim .

Användarnivå 2

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

 

 

 

Nu har det väl snart gått flera månader? Hur mycket är kvar att göra inför lanseringen?

Jag har haft behov av LTE på klockan ganska många gånger nu.

Användarnivå 1

Haha vilka banditer. 

Haft 3 i minst 6 år. 

Blir INTE 3 nästa gång kan jag säga. 

 

Principsak. 

Jag blev tyvärr inlurad i nytt två årigt på grund av "någon gång under tredje kvartalet" 

 

 

Användarnivå 1

15 månader sedan jag köpte klockan och två månader efter utlovadt senaste releasedatum (som redan då var senare än kokurenterna) och det är helt tyst från tre! Det hela är så sorgligt och patetiskt hanterat av Tre att man inte kan bli annat än förbannad!

Kan rekommendera alla att ta kontakt med tre kundombud. De verkar inte bry sig men om tillräckligt många hör av sig så kanske. 

 

 

Det är mitten på januari snart och inget synligt om ESim. Lurade är vi allihopa som köpte Samsung Watch för ett år sedan och nu behöver sälja för att det aldrig kommer. Uselt 3!!

Det är verkligen dåligt! Är tyvärr bunden till slutet på Maj. Köpte min klocka i våras och hade först hoppats att det skulle komma till sommaren.

 

Är verkligen besviken på 3, de som var först ut med att lansera e-sim till Apple watch, varför ska detta vara så svårt när de andra operatörererna lyckats.

 

Känns tyvärr som att det i te kommer alls och jag får vara utan tills min bindningstid går ut. Har alltid kört 2 år i taget, kommer aldrig binda upp mig på mobilabonnemang mer. 

 

 

 

 

 

 

Användarnivå 2

Dehär e sämsta skiten. Köpte klockan till min sambo för över ett år sen. Blev lovad då att esim kommer väldigt snart. Hon förlängde abonnemang och är fast nu med den här skiten. Aldrig mer 3 när abonnemangen går ut. Av ren princip. För att ni skiter fullständigt i hur kunden känner sig efter att gång på gång bli lurad. Riktigt illa har ni skött dehär 3! Såhär gör man inte mot sina kunder.

Användarnivå 2

Jag blev också lovad av säljare och vid flera tillfällen senare av deras telefonsupport att detta kommer inom ett par veckor. Är otroligt besviken och kommer flytta över ett antal abonnemang så snart jag lyckas få tag på någon chef som kan lösa bindningstiderna. Om man krånglar med telefonsupporten ett tag kan man be att någon chef ringer upp och då bör de ha möjlighet att lösa bindningstider mm så man kan flytta till någon av de konkurrenter med bättre esim stöd.

Hoppas verkligen det finns ett uns sanning i detta:

https://www.mobil.se/nyheter/tre-forsenade-med-e-sim-for-galaxy-watch-narmar-sig-nu-lansering

Användarnivå 1

Vad erbjuder ni för kompensation till era kunder nu när ni inte levererat?

Svara