F.A.Q.

Mitt3

  • 21 October 2020
  • 0 svar
  • 7460 visningar
Mitt3
Användarnivå 3

Mitt3 är dina egna sidor på webben där du själv kan administrera ditt eller dina abonnemang och följa användandet i realtid. Tjänsten är självklart kostnadsfri och du hittar Mitt3 antingen som app eller på tre.se/mitt3.

 

Vi är i full gång med att bygga nya Mitt3 som många av er har tillgång till redan idag. Under övergångstiden kan funktionaliteten skilja något mellan den gamla och nya versionen. 

Om du vill testa nya Mitt3 på datorn
logga in och klicka på   Gå vidare för att testa vårt nya Mitt3. 

 

 

 

Detta kan du göra på Mitt3 idag:

 

Abonnemang & avtal

Följa ditt användande i realtid
Se vad som ingår i ditt abonnemang    Endast nya Mitt3 
Se bindningstid, uppsägningstid och när du kan förlänga abonnemanget
Byta abonnemang    Endast nya Mitt3 
Administrera kostnadstak
Beställa och aktivera SIM-kort / eSIM
Se dina avtal


Tjänster & surf

Se dina tjänster
Lägga till/ta bort tjänster
Köpa extra surf
Slå på och av 3Svar
Se vilka abonnemang delar surf    Endast nya Mitt3 


Faktura

Anmäla Autogiro
Se, ladda ned och betala fakturor (24 senaste)
Se fasta kostnader    Endast nya Mitt3 
Ändra faktureringsadress


Nummer

Beställa nummerflytt
Administrera nummervisning


Information

Se din PUK-kod
Se simkortsnummer
Uppdatera kontaktinformation
Administrera samtycken

 

 

 

 

Logga in på Mitt3

 

Privatperson


    BankID       För dig som står på avtalet  -  Se och administrera samtliga abonnemang
  SMS-kod      För dig som användare  -  Följ användande för ett nummer
    E-Post        För dig som saknar BankID  -  Se och administrera samtliga abonnemang

E-post kan också användas av övriga administratörer som har lagts till av avtalstecknaren via Mitt3.

 

Företag


    BankID       För firmatecknare  -  Se och administrera samtliga abonnemang
  SMS-kod      För dig som anställd  -  Följ användande för ett nummer
​​​​​​    E-Post        För dig som saknar BankID  -  Se och administrera samtliga abonnemang

E-post kan också användas av övriga administratörer som har lagts till av avtalstecknaren via Mitt3.

 

 

 

Skapa Mitt3 admin-konto utan BankID

Om du saknar BankID kan du skapa ett Admin-konto genom att följa nedan steg.
Klicka nedan :point_down:

 

 1    Besök tre.se/mitt3 och klicka på “Skapa konto”

 2    Ange dina uppgifter

 3    Välj vilket sätt du vill aktivera ditt konto på och följ anvisningar

 

 

 

:warning: Aktivering med SMS och PUK fungerar endast om du har ett abonnemang. 

 

 

 

Vanliga frågor

 

Jag har abonnemang både Privat och på min Enskilda firma, kan jag se alla mina abonnemang då?
Då behöver du skapa ett konto för Privat och för din firma separat.

Jag får felmeddelande när jag loggar in med BankID som firmatecknare
Kontakta vår kundservice som kan hjälpa dig vidare.

Kan jag använda BankID som jag har sparat på min dator?
Nej, istället kan du skanna koden som syns på skärmen med BankID-appen i mobilen:

1. Öppna BankID-appen och klicka på QR symbolen
2. Skanna QR koden på skärmen med mobilen och signera

 

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer