Besvarat

3 världen för extraanvändare

  • 22 December 2022
  • 2 svar
  • 918 visningar

Hej

jag har två familjemedlemmar som extraanvändare på mitt abonnemang som ska åka två veckor till Thailand och sedan fortsätta direkt till Australien i fem veckor. Jag blir osäker på hur deras surf och samtal/sms fungerar då.

Vi har obegränsad surf och som jag kan se 3världen men blir osäker. Vore så fint om ni kunde kolla och förklara kort hur det fungerar för dom. 
Mitt abonnemang står på 07xxxxxxxx

Pia Sporre

Jag undrar också om det finns något motsvarande för en tredje person som ska följa med om man kan teckna något typ tvåmånaders-avtal för honom så han kan använda Tre då han har Tele2 via sitt jobb idag?

icon

Bäst svar av frodrik91 23 December 2022, 02:40

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Inom EU/EES och i 3Världen-länder delar ”alla i familjen” på den surfpott som ingår i huvudabonnemanget – precis som i Sverige. Undantaget är vårt obegränsade mobilabonnemang, där alla ”i familjen” istället delar på 60 GB/mån.

  • Exempel med 3Flexibel 15GB + 2 extra användare = alla delar på 15GB i Sverige och inom EU/EES och 3Världen.

  • Exempel med 3Flexibel Obegränsat + 2 extra användare = alla delar på 60 GB/mån inom EU/EES och 3Världen.

Användarnivå 6
Emblem +40

 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden

 

Sen om en “tredje person “ ska följa med , så finns valet att ta en till “3 Extra användare för 99 kr. Men då delar fler på samma pott dvs 60 GB / 3 personer & 30 dagar.

Sen kan man ju välja ett tillfälligt abonnemang utan bindningstid . Typ 20 GB för 299 kr  / 399 obegränsat surf i sverige . Då får man antingen 20 GB som lägst eller 60 GB på det obegränsade , för utlands surf 30 dagar .

Är man utomlands längre tid , och fler länder. Så skulle jag nog tro att lokala operatörer är bra att kika på som komplement. Och vara flitig på Wi-Fi här och där 😉

 

https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang

 

i Thailand finns några Operatörer man kan kika på .

Och tex i Australien :

 

Optus, Vodafone och Telstra

 

Mvh F

Svara