3 Världen funkar INTE ens inom EU!

  • 25 May 2024
  • 6 svar
  • 117 visningar

Har 3världen och varit i Istanbul, Albanien , Budapest och nu Rumänien, samtal funkar men INGEN surf, inte ens i ett EU land. Surfen funkar i Sverige och Danmark. Teknisk support skapade ett ärende och lovade höra av sig inom 5-6 arbetsdagar, det har nu gått 2 månader. Riktigt DÅLIGT måste jag säga. Det strider mot marknadsförings lagen då 3 inte leverar det som säljs. Har 5 abonnemang och samma problem för alla.


6 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Har du felsökt mobilen? Är dataroaming påslaget?

Hej!

 

Jag har som jag skrev varit i kontakt med kundtjänst och gjort allt enligt följande.

- data roaming 

- återställt nätverksinställningar 

- sökt nätverk manuellt 

- startat om mobilen

- tagit ut sim kort 

Det helt klart en spärr för surf som 3 inte vill erkänna. Att inte ens kunna surfa i ett EU land är dåligt. Ringa går men inte surf, helt klart 3 som styr detta. 

 

Användarnivå 3
Emblem +8

Tänker att om det inte funkade så skulle det vara rätt många klagomål, så det måste vara något med just ditt abonnemang eller mobil.

Användarnivå 7
Emblem +36

// Inägget har flyttats till Faktura //

 

Hejsan @Andy3078! 👋

Jag tolkar det som att du är utomlands just nu?

  • Hur länge har du varit utomlands nu i streck?
  • Har du kontrollerat att mobildata är aktiverat i inställningarna?
  • Vilket land befinner du dig i just nu och vilken operatör/nät är du kopplad till?


Om det är ok för dig, och du vill att jag tar en titt, så kan du skriva till mig i PM (klicka på min profilbild och välj att skicka ett meddelande) 😊

Jag har varit utomlands nu i 3 dagar. Första dagen Budapest och nu Rumänien. Att både jag och min son har samma problem konstigt sammanträffande. Sen så har våra mobiler funkat utomlands med annan operatör så att det skulle vara fel på våra mobiler köper jag inte. Att ringa funkar, så att koppla upp sig mot operatör är inga problem, men surfen tillåts inte. 

Vi har gått igenom alla Rumänska operatörer som finns i listan när man gör det manuellt . 

 

JA mobildata är på.

Har precis varit med om exakt samma sak! Var i kontakt med support o gjorde alla felsökningar o tips jag kunde få. Jag fick klara mig på hotellets WI-FI men så fort jag lämnade hotellet stod jag utan nät. Nu fick jag ett sms från 3 att jag tack vare 3världen har sparat 5000kr?!!! Vilket skämt! Jag har inte haft någon nytta av 3 på en hel vecka. Å hade inte hotellet haft bra, fri WI-FI så hade jag fått stå utan mobil! 

Svara