Besvarat

Köpa tvillingkort till Ipad

  • 3 January 2023
  • 6 svar
  • 828 visningar

Hej Hur gör jag? Mvh Petra

icon

Bäst svar av Qwirks 3 January 2023, 12:30

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

För privatkunder finns inte något tvillingkort, men däremot kan du lägga till en extra användare för 99 kr per månad i de flesta abonnemang. SIM-kortet för denna extra användare kan du använda i din iPad.

För företagsabonnemang finns ett Datakort som man kan lägga till sitt abonnemang.

Hej Kan du hjälpa mig? I chatten fick jag annat svar, eller jag uppfattade det annorlunda, jag laddade ner e-sim till min Ipad. I samma veva försvann möjligheten att ringa från min mobil. HJÄLP://Petra

Användarnivå 5
Emblem +33

Det låter som att du har bytt SIM-kort på ditt abonnemang till ett eSIM. Då inaktiveras ditt vanliga SIM-kort eftersom du bara kan ha ett SIM per abonnemang. Om din telefon stöder eSIM kan du beställa ett nytt eSIM till din telefon.

Till din iPad behöver du fortfarande göra enligt mitt tidigare inlägg alternativt använda internetdelning från din telefon. Om du har en iPhone är det väldigt smidigt att använda internetdelning från telefonen. Gå då bara in i Wi-Fi-inställningarna på din iPad och välj din iPhone så är du ansluten till internet.

lTror jag förstår. Jag får använda internetdelning till Ipad framöver.

 

Nu till mitt stora problem. Hur får jag igång mobilen igen?

Ja fattar att jag kan ladda ner E-sim MEN min telefon funkar inte så jag ser inte smset med koden så jag kan få upp QR-koden

& jag har testat via mejl (har ingen kod)

kan inte logga in via bankID då företagsabonnemang o jag bara anställd

 

Användarnivå 5
Emblem +33

Enklast är nog att kontakta 3 Kundservice eller en 3 Butik för att få igång telefonen igen.

Svara