Skip to main content

Hej.

Min router har slutat att fungera sedan 3 dagar tillbaka. Testat att starta om och allt liknande. Lampor lyser rött vid start, men wifi symbolen lyser grönt. Ethernet direkt till dator funkar inte. Hur ska jag göra?

Serienummer: LK20226DP660031

Mvh, Viktor Hultman

@ViktorHult Hej,

vilken routermodell är det du har? Har du testat att nollställa routern till fabriksinställningar genom att hålla in “Reset”-knappen i 10 sekunder, den sitter ofta på undersidan och kräver ofta att typ ett gem används. 

@ViktorHult Hej,

vilken routermodell är det du har? Har du testat att nollställa routern till fabriksinställningar genom att hålla in “Reset”-knappen i 10 sekunder, den sitter ofta på undersidan och kräver ofta att typ ett gem används. 

Hej!

Tack för svar. Den heter f@st5370e

Jag testade det men den började aldrig blinka som snabb supporten sa att den skulle göra. Höll inne väldigt länge men inget hände :(

@ViktorHult Är det en router som du har köpt från Tre - eller var har du köpt den? Om jag inte har fel, så är det en router som exempelvis Telia har tillhandahållit för sina fasta bredband? 

@ViktorHult Är det en router som du har köpt från Tre - eller var har du köpt den? Om jag inte har fel, så är det en router som exempelvis Telia har tillhandahållit för sina fasta bredband? 

Oherre jösses, nu tabbade jag mig… Den var från Telia. Jag bor i en BRF så den var där när jag flyttade in. Jag skickar ärendet till dem ;)

Väldigt tacksam för hjälpen ändå. Ha en fortsatt bra kväll!

Lämna en kommentar