Flyttar till annan operatör.

  • 3 November 2022
  • 5 svar
  • 122 visningar

Tyvärr var jag din kund innan och nu vill jag byta SIM-kortsoperatör, men du låste mitt SIM-kort utan anledning och tillåter inte den nya operatören att ge mig ett nytt SIM-kort, jag försökte flera gånger genom att jag kontaktade kundtjänsten för att lösa detta problem, men tyvärr fick jag inget svar och din anställde förolämpade min intelligens oförskämt. Jag ber dig förklara varför du inte tillåter mig att byta operatör när jag gör det, när jag har inget avtal med er längre?

Jag behöver mitt mobilnummer eftersom jag ringer mycket nödvändiga samtal med det och nu har du orsakat allvarliga problem i mitt liv och jag förbehåller mig rätten att lämna in en skadeståndsanmälan mot dig till polisen.


5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Azad Krantz Hej,

 

är det så att du har valt att avsluta ditt abonnemang hos Tre och inte meddela dem att du vill ha numret kvar, så kommer ditt abonnemang att avslutas och numret att tas bort från dig som kund. Om du som kund önskar att byta operatör behöver du dels meddela Tre detta så att numret kan öppnas för flytt, samt se till att du beställer flytten av nummer innan ditt abonnemang har avslutats - det hjälper den nya operatören dig med.

 

Du behöver alltså ha ett aktivt avtal/abonnemang för att kunna flytta ditt nummer. 

 

Om du kontaktar Tre kundservice så kan de se över möjligheten att lägga upp ett abonnemang så att du kan flytta ut ditt nummer. Du hittar kontaktuppgifter här

Jag har redan gjort alla dessa saker du sa, till och med din operatör har inaktiverat mitt SIM-kort, men tillåter fortfarande inte den nya operatören att aktivera det åt mig, när jag frågade orsaken till detta sa din kundtjänstmedarbetare till mig att: Du är inte längre vår kund och vi har ingen skyldighet att svara på din fråga. Jag bad om att få prata med hans chef, men han gjorde inte detta och avvisade min begäran. I morgon kommer jag att lämna in ett klagomål mot ditt företag till konsumentverket, det gör jag.

Jag har försökt flera gånger att be om din hjälp för att lösa detta problem, men det är tyvärr värdelöst, och jag förbehåller mig rätten att försvara min rätt mot er genom Konsumentverket Office.

Mvh

Azad Krantz 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Azad Krantz Om du känner att du inte fått den hjälp du har behövt kan du kontakta Tres kundombud, du hittar kontaktuppgifter här

 

Okej, ska göra det. 

Tack för hjälp.

Har en bra dag. 

Svara