Skip to main content

Hej,

sedan 4 veckor ungefär visas inga namn/ kontakt när jag blir ringd även om det är mina sparade kontakter som ringer. Det hände från ingenstans från en dag tills den andra. Vore såklart super bra om jag kan se vem som ringde mig för att ringa tillbaka.

Vad beror det på? Vad kan jag göra?

Hejsan , @ViictoriaAl 

Ta en kik och se om du har någon mjukvara att hämta ner och uppdater. Sen se hur det är efter det om det nu finns någon .

/ F

Hej ​@frodrik91!

Jag har den senaste uppdateringen och har fortfarande samma problem. Har du något annat förslag på lösning? 

/Joakim 

Hejsan 👋🏻@Joakim112233 

Vad är det för märke & modell på den telefon du uppvevar detta problem ? 

Vilken version av programvara har du & vad har du testat hittills. 

/F 

Hej ​@frodrik91 

Jag har en 15 PRO med programvara 18.1.1.

Har inte testat ngt då jag inte kan komma på någon bakomliggande orsak.

Tack på förhand!

/Joakim 

Okej ! 

Började problemen när du uppdaterade till 18.1.1 eller när började det ? 

Det du kan göra till att börja med är en vanlig omstart av telefonen . 

Därefter en mjuk omstart om det inte är någon skillnad. 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios

Hur ser du att det ringer någon ? Visas det ingenting då , varken nummer eller kontakt eller hur får du avisering om det . 

/ F 

Hej ​@Joakim112233! Varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Har du hunnit kika på det ​@frodrik91 skrev? I sådant fall - hur har det gått för dig?

Om problemet kvarstår skulle jag även rekommendera att kika med Apple om de vet vad detta kan gälla. Känns spontant som en inställning i telefonen som satt sig på tvären 🤔
Du kan ringa upp deras tekniska support på 020-10 05 29 📱

Återkom gärna med svar på hur det gått och om du hittar en lösning som fungerar! Tveka inte heller på att återkomma om det skulle dyka upp någon fråga eller fundering under tiden 🙂

Hej igen ​@frodrik91 

Tyvärr hjälpte inte någon utav omstarterna.

Behövde ringa ett dolt utgående samtal #31# och samma dag eller dagen efter tror jag att jag uppdaterade telefonen. Vet inte om det var någon av dom sakerna som utlöste det. 

Hur jag vet att ngn ringer är för att telefonen ringer som vanligt med enda skillnaden att det står Inget uppringnings ID från alla inkommande samtal oavsett om dom har dolt nummer eller inte. 

Okej ! 

Blir det någon skillnad efter om du ringer #31*12345*# ( observera stjärnorna ) 

Den ”aktiverar ” om man använt kommandot *#31# vilket är väldigt likt att ringa dolt nummer #31# utan att slå telefonnummer efteråt . 

Får själv fram ”Setting succéded ”Calling ID Restriction ? Sen tryck ” Dismiss ” . 

Testa med att låta någon ringa dig och se om det är någon skillnad . 

Hej ​@frodrik91 

Asså, jag uppskattar verkligen din hjälp men det fungerar inte heller. Jag får detta meddelande när jag ringer upp tidigare angiven kombination. Inte samma meddelande som du men det verkar så igenom. 

Lämna en kommentar