Hejsan , @Sveanewman
Är det någon modell av iPhone du har , eller vad är det för märke & modell som du har ?
Om det är en iPhone . Så finns det några olika ställen man kan kika på , så uppgifterna med rätt telefon nummer stämmer . Samt även så att Apple ID är kopplat till rätt telefonnummer.
#1 - Inställningar → Din profil/Användare/Apple-ID/icloud → Namn ,Telefon,e-post ( Här kan du se så det är rätt telefonnummer som är inlagt eller ändra.
2# - Inställningar → Telefon → Mitt nummer ( Se så det är rätt nummer inlagt där)
3# - Även se om det stämmer med uppgifterna så som denna länk nämner: https://support.apple.com/sv-se/HT201349
Du kan även kika “ Inställningar → Mobilnät → Mobildata , förvald röstlinje & Sim-kort. Och se om det står rätt nummer där eller fel nummer.
Om du har möjlighet att koppla upp telefonen till fast bredband via wifi , eller annat wifi . Se så du har senaste programuppdateringen under “ inställningar → Allmänt → programuppdatering” .
Det är dessa ställen jag kan komma på just nu iaf . Om det nu är en Apple mobil. Om det inte funkar av något av dessa alterantiven , eller om du har en Android telefon . Så får du hojta till, så får vi fundera vidare .
Mvh F
Grymt bra och utförligt svar @frodrik91!
@Sveanewman, hur har det gött? Har det löst sig för dig?
Jag har samma problem som trådstartaren men på en Samsung. Får till och med sms från ena numret till det andra när jag skickar sms till vänner. Blir tokig på detta och ångrar abonnemangsflytten djupt.