Skip to main content

Jag bytte från Vimla till Tre i hopp om bättre abonnemang och täckning. Mitt i centrala Karlshamn har jag 4g istället för 5g!! Det är 5g jag betalar för.

På tiotal olika lokala ställen tappar mobilen helt täckning och saknar service. Detta är i vanliga byggnader såsom Gallerior eller liknande.
 

Förklara för mig varför såna här problem uppstår hos ett så stort företag som er? 

 

 

@apqvst Hej,

 

I Karlshamn har Tre inte 5G-täckning ännu, därför har du inte 5G där. På denna sida kan du söka och se hur täckningen ser ut, under rubriken “Inställningar för täckning” kan du välja att enbart visa 5G-täckningen: https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta 

 

Att du tappar täckning helt låter inte speciellt bra. Jag skulle rekommendera att du ringer till Tre så kan de se över om det är något tillfälligt fel med nätet i dessa områden du upplever problem och se om det är något de enkelt kan åtgärda. I övrigt bygger Tre ut nätet löpande, både 4G och 5G, för att ge bättre täckning. Du hittar kontaktuppgifter här.


Du betalar inte för “5G”. Du betalar för en viss surfmängd, oavsett vilken teknik du får den genom.

Att det inte funkar inne i större byggnader är inget konstigt då dessa dämpar signalen. Det finns aldrig några garantier för inomhustäckning och kartan visar bara hur det ser ut utomhus. Storleken på företaget har inget med saken att göra.


Lämna en kommentar