Besvarat

Hur kopplar jag upp mig mot Wifi?

  • 18 July 2018
  • 6 svar
  • 344 visningar

Hur hittar jag loggin till internet när jag vill surfa?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av gitta4902 19 July 2018, 07:32

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Gäller det ett mobilabonnemang eller mobilt bredband du vill ansluta till internet?
Hej! Det gäller mobilabonnemang, jag vet inte var jag hittar login. Jag ser bredbandet på telefonen men kan inte logga in. Tacksam för hjälp
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej! Det gäller mobilabonnemang, jag vet inte var jag hittar login. Jag ser bredbandet på telefonen men kan inte logga in. Tacksam för hjälp
Hej, är det via WiFi du försöker ansluta? Då brukar alla uppgifter så på baksidan eller undersidan av routern du har kopplad till bredbandet. Det brukar benämnas som WPA eller något liknande.

Hittar du det?
Mitt egna mobila bredband får jag in. Jag har köpt en ny mobil från 3 en Huawei, på den ska ju finnas surf men hur hittar jag login till nätverket? Jag ser nätverket men kan inte logga in.
Användarnivå 7
Emblem +40
Mitt egna mobila bredband får jag in. Jag har köpt en ny mobil från 3 en Huawei, på den ska ju finnas surf men hur hittar jag login till nätverket? Jag ser nätverket men kan inte logga in.

Jaha, okej! Då drog jag en lite för snabb slutsats.

Om du har ett abonnemang med surf tillsammans med en telefon, så ska du inte behöva aktivera något. Utan så länge det står 3G eller 4G uppe i övre kanten så ska det fungera. Ingen inloggning behövs. Fungerar det?

I inställningsmenyn ska alternativ för mobilnätet finnas. Det enda som behöver vara aktiverat där är "mobildata". Men så länge ingen har stängt av det, ska det vara aktivt från början.
Hej igen!
Jag har löst problemet...… Jag stängde av min egen router (som går in i första hand när jag öppnade telefon). Med den avstängd så kunde jag surfa på telefon. Jag har "klickat" i att mitt eget nätverk ska gälla när det finns i närheten. Går jag hemifrån så träder mobilens nätverk in.
Jag hoppas du förstår vad jag menar om än något rörigt svar
Tack snälla du för din hjälp

Svara