Skip to main content

Vår uppkoppling är väldigt ostabil. Detta har den varit några veckor nu. Även vår TV kopplar ur och in hela tiden och anger fel på uppkopplingen. Vi har en router Huawei B8128-263.

God fortsättning ​@rogerljung🌟

Tråkigt att höra att uppkopplingen är ostabil. Jag ser att det var ett tag sedan du skapade denna fråga, hur har det gått?
Ifall det inte blivit bättre: Gäller detta mobiler, datorer och liknande som är uppkopplade till routern eller enbart för er TV?

Det är det trådlösa uppkopplingen som går upp till max för att sedan gå ner till obefintligt och tappar kontakten. Min bärbara dator och vår TV beter sig på samma sätt. Kopplar jag in kabel mellan dator och router fungerar det men inte trådlöst är det väldigt svajigt. Var inte så i oktober då var den trådlösa mycket stabil. Datorn står ju bara 1 m från routern. TV:n som står 5 m från router har blivit väldigt ostabil trots att den inte har några hinder mellan sig och routern. Har ju fungerat bra förut. 

Har ett boxerabbonemang till TV:n och trots att jag inte använder nätet så hämtas programtablån via nätet och låser tv-bilden och blir svart. Det blir då att starta om allt för att få tillbaka bild. Tappar nätkontakten ungefär 10 ggr/dag vilket är trist.

Lämna en kommentar