Fråga

Sämre nedladdningshastighet än vanligt

  • 31 March 2023
  • 8 svar
  • 259 visningar

Jag använder min mobil med obegränsad surf för att dela internet till min dator. Nedladdnings hastigheten har på senaste blivit jättedålig och är under 1 MB/s. Jag har mätt hastigheten ganska ofta sedan 2022 och efter årsskiftet 22/23 så gick min nedladdnings hastighet från 40-60 Mbit/s till nu 1-8 Mbit/s. Skulle gärna vilja veta om det är något fel med min mobil, eller om det har något med mitt abonnemang att göra.


8 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Sippowho 

I vilket område är det du använder din mobil och får dessa resultat ?

För antar du får bättre resultat när du är ute på tur på andra ställen .

/F

Får detta resultat när jag är hemma och ungefär samma när jag har testat utomhus och på andra ställen i min stad

Har testat runt lite och har kommit fram till att jag får samma eller bättre resultat när jag använder 3G istället för 4G… Dock är det forfarande runt 5 MBit/s och absurt dåligt. Fattar absolut 0 varför 3G skulle kunna vara snabbare än 4G

Användarnivå 6
Emblem +40

@Sippowho 

Och vilket område är detta du syftar på ? 😙 Även vilken stad dom andra ställena gäller som du har testat. 

Och det blir ingen skillnad om du gör en omstart av telefonen ? 

Vad har du för telefon & version av operativsystem? 

 

Har du varit i kontakt med kundservice och felanmält detta ? 

Här har du så fall deras kontaktuppgifter för att göra detta. 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

 

Jag upplever exakt samma!! Platser jag vanligtvis använder mobilen på utan problem ger mig numera fruktansvärt dålig täckning! Min mobil är inte gammal och jag har också obegränsad surf. Bor i skövde.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Carlito 

Är det fortfarande bristande täckning för dig runtom Skövde eller har det blivit bättre / stabilare ?

/F

Tja! Fortfarande lika kass. Har en nedladdningshastighet på 2,11 Mbit/s och en uppladdning på 6,3 Mbit/s :(

Hej. Vi har exakt samma problem. Mycket låg nedladdningshastighet 1-2 Mb/s. Upptäckte det före påsk och det är fortsatt superdåligt. Har försökt med alla åtgärder men inget funkar. Bor i Stenstorp som ligger mellan Skövde och Falköping. Har sett att det är flera från Skövde med omnejd som skrivit om detta. Hoppas 3 kan ta tag i detta i området.

Svara