Skip to main content

Hej! Jag har trevärlden som ger 20GB surf under 30 dagar; kom till Australien den 29:e okt, idag är 5:e nov, fick sms sur är slut. Hur kan det vara möjligt? Jag har Wi-Fi inomhus. Någon vet hur jag skall göra? 

@Murf Hej,

 

fungerar surfen inte heller? Vad stod det i SMSet? 


Hej! Det står att jag började att använda mobildata och kostar så och så om jag inte har köpt utlandtjänst så som surfpass och kostnadstak är så och så. Detta kom ca en vecka efter jag har varit i Australien, ger intryck av att de fria 20GB är redan slut vilket inte var sant. Jag fick ett annat sms då jag kom och där står det tydligt att jag har tre världen och har 20GB under en månad. 


Hejsan ​@Murf! Ledsen för sent svar från oss i den här tråden.

Det låter som att dataroaming varit aktiverat medans du varit på flyget eller i ett land som inte ingår i 3Världen (exempelvis mellanlandning). I detta fall verkar det som att du uppnått kostnadstaket - för att fortsätta surfa i utlandet behöver du då ändra kostnadstaket inne på Mitt3.

Så här gör du 👇

 

1. Logga in på Mitt3 med BankID eller mejladress, och klicka på ditt Abonnemang

2. Skrolla ned till Djupdyk i abonnemanget och klicka på Abonnemangsdetaljer

 

3. Under Kostnadskontroll ser du Taket för dataroaming

 

4. Klicka på Ändravälj belopp och klicka på Spara ändring


Lämna en kommentar