Fråga

Jag har blivit lurad av era försäljare

  • 1 November 2023
  • 6 svar
  • 266 visningar

Hejsan! Jag har blivit lovad av era försäljare att erat abonnemang skulle fungera där jag bor och ha lika bra uppkoppling som hos Telia, även att jag inte skulle bindas vid något avtal för abonnemanget men nu är det helt tvärtemot vad han sa. Jag har absolut noll täckning där jag bor och han band mig även vid ett abonnemang i 24månader. Jag vill ha abonnemanget avslutat utan att ni ska kräva mig på kompensation och det väldigt snart!!!!!


6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Johknu 

Vad är det för abonnemang du skaffat/ avtalat om ? Med eller utan ny telefon . Surfpott osv . 

Och är det hos 3 i butik eller på telefon . Eller någon annan återförsäljare för 3 ? 
 

Vart är det du bor ? Som du upplever dålig täckning . Räcker att nämna område . 

/ F 

Hejsan.

Det heter 3flexibel obegränsad med obegränsad surfpott, utan telefon. 
 

Det är via telefon och han nämnde sig att han kom från HI3G. 
 

Bor i Bollstabruk i Kramfors kommun. 
 

Tack för svar mvh Johknu

Användarnivå 5
Emblem +33

Om du har köpt via telefon gäller distansavtalslagen. Lär mer på sidan Avtal och ångerrätt om hur du åberopar ångerrätten.

Användarnivå 6
Emblem +40

Mobilabonnemang är nu för tiden utan bindningstid . Om inte kundservice gör något annat på telefon . Är du säker på att du har 24 månaders bindningstid  ? 


Sen att du inte får någon täckning kan jag förstå . När utbyggnaden saknas utanför Kramfors inprincip . 

Sen såg jag att det ligger en planerad byggnation av 4G i 

Bollstabruk. Men är ju en uppskattning och inom 6 månader . 

 

Jag skulle nog tipsa om kontakta kundservice och se så avtalet är korrekt och sen angående täckningen göra en felanmälan / täckningsfelanmälan eller vad man kommer fram till . Eller möjligtvis avslutar abonnemanget . Men man vill ju ha sitt nummer om man flyttat med det . 
 

/ F 

Ja de står då på mitt abonnemang att jag har bindningstid till 21 september 2025 på ”mitt3” när jag går in där. Ja alltså tycker det är hemskt att man ska bli lurad till att jag ska ha täckning där jag bor också har jag verkligen noll teckning, så vill använda ångerrätt då jag bara efter 2 timmar tecknade ett nytt abonnemang hos Telia igen. Vad är lättaste sättet att komma i kontakt med kundsupport? Ps. Jag har alltså haft mitt abonnemang sen imorse..

Användarnivå 6
Emblem +40

Ja de står då på mitt abonnemang att jag har bindningstid till 21 september 2025 på ”mitt3” när jag går in där. Ja alltså tycker det är hemskt att man ska bli lurad till att jag ska ha täckning där jag bor också har jag verkligen noll teckning, så vill använda ångerrätt då jag bara efter 2 timmar tecknade ett nytt abonnemang hos Telia igen. Vad är lättaste sättet att komma i kontakt med kundsupport? Ps. Jag har alltså haft mitt abonnemang sen imorse..

https://www.tre.se/support?vaId=communityGen#kontaktaoss

Svara