Skip to main content

Jag satte bara i SIM-korten, 1 i routern 1 i mobilen, utan att aktivera dom, varför måste man göra det och aktiveras dom inte automatiskt när man sätter i dom och startar upp routern eller kan man aktivera dom i efterhand på¨hemsidan?

Hej ​@TerMinator👋🏻

Får börja med att be om ursäkt för det sena svaret, och hoppas att detta redan löst sig!

När man tecknar ett nytt abonnemang ska SIM-korten man får skickade redan vara aktiverade. Ibland kan det dock uppstå lite struligheter som leder till att SIM-korten inte kommer fram. Om man då beställer nya SIM-kort så behöver dessa aktiveras. Du kan göra detta själv om du loggar in på Mitt3 och följer dessa steg:

  1. Klicka på abonnemanget som du vill att SIM-kortet ska gälla.
  2. Under rubriken “Hantera SIM-kort” hittar du “Aktivera SIM-kort”
  3. Skriv in SIM-kortsnumret och klicka på “Aktivera SIM-kort”

SIM-kortsnumret består av 19 siffror och börjar alltid med 89460…
Du kan hitta det på baksidan av SIM-kortet men även på det kort där du ser PIN- och PUK-kod 🙂


Mina SIM-kort verkar fungera utan att jag aktiverade dom men däremot lyser 3:e lampan uppifrån på rautern med fast rött sken och det har den gjort i 2 dagar nu. Internet funkar dock som vanligt.


Lämna en kommentar