Jag satte bara i SIM-korten, 1 i routern 1 i mobilen, utan att aktivera dom, varför måste man göra det och aktiveras dom inte automatiskt när man sätter i dom och startar upp routern eller kan man aktivera dom i efterhand på¨hemsidan?
Hej
Får börja med att be om ursäkt för det sena svaret, och hoppas att detta redan löst sig!
När man tecknar ett nytt abonnemang ska SIM-korten man får skickade redan vara aktiverade. Ibland kan det dock uppstå lite struligheter som leder till att SIM-korten inte kommer fram. Om man då beställer nya SIM-kort så behöver dessa aktiveras. Du kan göra detta själv om du loggar in på Mitt3 och följer dessa steg:
- Klicka på abonnemanget som du vill att SIM-kortet ska gälla.
- Under rubriken “Hantera SIM-kort” hittar du “Aktivera SIM-kort”
- Skriv in SIM-kortsnumret och klicka på “Aktivera SIM-kort”
SIM-kortsnumret består av 19 siffror och börjar alltid med 89460…
Du kan hitta det på baksidan av SIM-kortet men även på det kort där du ser PIN- och PUK-kod
Mina SIM-kort verkar fungera utan att jag aktiverade dom men däremot lyser 3:e lampan uppifrån på rautern med fast rött sken och det har den gjort i 2 dagar nu. Internet funkar dock som vanligt.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.