Jag satte bara i SIM-korten, 1 i routern 1 i mobilen, utan att aktivera dom, varför måste man göra det och aktiveras dom inte automatiskt när man sätter i dom och startar upp routern eller kan man aktivera dom i efterhand på¨hemsidan?
Hej
Får börja med att be om ursäkt för det sena svaret, och hoppas att detta redan löst sig!
När man tecknar ett nytt abonnemang ska SIM-korten man får skickade redan vara aktiverade. Ibland kan det dock uppstå lite struligheter som leder till att SIM-korten inte kommer fram. Om man då beställer nya SIM-kort så behöver dessa aktiveras. Du kan göra detta själv om du loggar in på Mitt3 och följer dessa steg:
- Klicka på abonnemanget som du vill att SIM-kortet ska gälla.
- Under rubriken “Hantera SIM-kort” hittar du “Aktivera SIM-kort”
- Skriv in SIM-kortsnumret och klicka på “Aktivera SIM-kort”
SIM-kortsnumret består av 19 siffror och börjar alltid med 89460…
Du kan hitta det på baksidan av SIM-kortet men även på det kort där du ser PIN- och PUK-kod
Mina SIM-kort verkar fungera utan att jag aktiverade dom men däremot lyser 3:e lampan uppifrån på rautern med fast rött sken och det har den gjort i 2 dagar nu. Internet funkar dock som vanligt.
Mina SIM-kort verkar fungera utan att jag aktiverade dom men däremot lyser 3:e lampan uppifrån på rautern med fast rött sken och det har den gjort i 2 dagar nu. Internet funkar dock som vanligt.
Hejsan
Skönt att höra att det fungerar som vanligt! Men förstår att du blir nyfiken på varför lampan lyser rött.
Nu vet jag inte vilken router du har, men här har vi en liten artikel som visar vad lamporna betyder på våra Zyxel routrar:
Om jag inte är helt fel ute, så tror jag att den lampan du pratar om i sådana fall är för signalstyrkan. Lyser den helrött så är det för att indikera en svag signalstyrka. Du kan få mer information om detta ifall du laddar ned appen “Zyxel Air” och parkopplar med din router.
God fortsättning!
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.