Fråga

De som ringer mig hör ingen ton

  • 13 June 2022
  • 3 svar
  • 1230 visningar

När någon ringer till min mobil hör de inte att det går fram några signaler. Hur kan jag få igång att det hörs uppringningsignaler för de som ringer till mig?


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej & Välkommen ! @PetraR 

Som jag föstår det rätt , så när en person ringer till dig . Så visas det på skärmen hos dig men det ger inte ifrån sig något ljud eller ringsignal .

Eller går det inte alls fram och personen som ringer får höra “ att numret går inte att nås just nu “ .

Eller att de inte äns går att ringa för motparten .

Alternativt att det inte går fram någon signal för ringaren men du får signal uppspelad och det visas på displayen/skärmen och du kan svara och ni kan ha samtalet.

 

När och hur längesedan uppstod detta problemet för dig ?


 

Gäller det samtliga som försöker ringa dig eller bara någon enstaka ?

Gärna om du kan berätta vad du har för mobil också :)

 

Bara och återkomma så hoppas vi det ska lösa sig !

 

Mvh F

Bra frågor! :) Det är scenariot att det inte går fram någon signal för ringaren men jag får signal uppspelad och det visas på displayen/skärmen och jag kan svara och vi kan ha samtalet.

 

Det är åtminstone två personer som har kommenterat det, men det verkar inte gälla för alla. Jag har en iPhone 13 mini som jag köpte rätt nyligen, oklart om det var samma problem även när jag hade min iPhone SE.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej igen !  @PetraR 

haha ah ibland blir de en del frågeställningar man får gå igenom . 
 

Men jag tänker såhär att : 

 

  1. Kika vad du har för systemuppdatering ( det gör du via ” Insrällningar > allmänt → programuppdatering . ( står det att du har senaste möjliga för din telefon , som bör heta 15.6 så är de bra , annars dyker de upp att du ska uppdatera . Och då är det bra att du gör det ! Ha din pinkod och lösenkod redo för logga in på nytt sen bara 🙂 samt att ta de över obegränsat nät eller om man har fast internet någonstans. Om du inte behöver uppdatera så uppdatera apparna i appstore och gör en vanlig omstart av telefonen  .( Lika bra är de att uppdatera appar i appstore , när man väl ändå är igång ) . 
     
  2. Be dom andra två att uppdatera sitt också ! Eller iaf göra en omstart av sina respektive telefoner . 

Återkom efter detta , så får vi se hur det går ! 
 

ha de gött så länge , Freddy 

Svara