Besvarat

fördela surf, hur gör jag?

  • 24 March 2024
  • 3 svar
  • 39 visningar

  • Nykomling
  • 1 kommentar

Hej! Jag och mina barn har nu gemensam surfpott. Jag behöver fördela den mellan oss, så inte en tar allt. 
hur gör jag det? 

icon

Bäst svar av Qwirks 24 March 2024, 08:27

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Det finns tyvärr inget sätt att fördela surfpotten utan det är först till kvarn som gäller. Om du har abonnemanget med obegränsad surf är extraabonnemangen begränsade till 100 GB per månad, medan huvudabonnemanget fortfarande är obegränsat.

Hej! Det var en av frågorna jag ställde till säljaren och han sa ”det kan du justera i appen”. Jag hade aldrig flyttat över mina barn om det inte gick.  Kan jag reklamera detta? Det här kommer aldrig att funka hos oss. 

Användarnivå 5
Emblem +33

Köpte du direkt från Tre eller via någon återförsäljare? Var det länge sedan du köpte? Om du köpte via Tre är det nog en bra idé att kontakta 3Kundservice imorgon och se vad de kan göra. Om du köpte via en återförsäljare bör du reklamera där.

Det som blir knepigt är att bevisa vad säljaren har sagt. Om du har köpt på distans (telefonförsäljare etc) ligger du nog bättre till eftersom distansavtalslagen borde gälla med 14 dagars ångerrätt. Dessutom spelar de in samtalen så att man i efterhand kan höra av som är överenskommet.

 

Svara